冇人睇淡先係最驚 3個月內樓價見頂

冇人睇淡先係最驚 3個月內樓價見頂

樓市

廣告

朋友: 「冇啦!上車冇望啦!」
筆者: 「做乜咁灰?之前都見你有出去睇吓樓架。」
朋友: 「唔睇啦,越睇越升。」
筆者: 「總會有調整時候嘅。」
朋友: 「冇可能啦,樓價指數連續十幾個星期創新高啦。」
筆者: 「唔通永遠都創新高咩?總會有停嘅一日嘛!」
朋友: 「睇唔到囉,好灰!」
筆者: 「有冇發覺最近升幅收窄,而且唔係好全面。」
朋友: 「係喎…之前成日八個指數一齊升,而家有升有跌喎。」
筆者: 「相信唔使幾耐就會見頂。」
朋友: 「唔會啦,睇升嘅人越嚟越多,好恐佈呀!」
筆者: 「有幾恐佈呀?」

朋友: 「有調查顯示,冇受訪者覺得會跌,零呀!」

筆者: 「咁又點?」
朋友: 「個個都睇升,仲點會跌?」
筆者: 「97年嗰陣都係個個都睇升架啦!」
朋友: 「20年前嘅事仲有乜參考價值?」
筆者: 「舊年呢?舊年年頭個個都睇跌喎!」
朋友: 「我記得,你仲叫我出去執平貨,我冇聽你講。」
筆者: 「點解唔聽呢?」
朋友: 「個個都睇跌,個個朋友話我癲,所以唔敢買。」
筆者: 「咪係囉,多人睇升唔一定升,多人睇跌唔一定跌架!」

指數升幅有放緩跡象

去年年底政府推出「第二套房印花稅15%」辣招之後,樓市冷卻了幾個星期,之後重拾升軌,氣氛不斷升溫,曾經有多個星期,樓價指數中的八個指數齊齊上升,總指數升幅超過一點,升勢凌勵。

然而,最近明顯有變,升幅開始放緩,也很少八個指數齊升,很多時候總會有一兩個指數下跌,升市的動力已經逐漸減弱。不過筆者相信蜜月期仍然會維持兩、三個月,始終暑假是傳統旺季,市場仍然有好幾個大盤即將推出,宣傳攻勢仍然會相當強勁。暑假之初或會再發力上衝一段,但相信離頂不遠了。

不少專家開始轉軚

雖然普遍市民看好的比例仍然繼續攀升,然而不少知名的專家、金融機構都紛紛發出了預警。當然有些預期確實比較誇張,例如有金融機構指未來10年會跌5成,被網友嘲為博登頭條。

同時亦有不少有份量的專家轉軚,未必敢說樓價會跌,但最少警告風險正在增加,勸告沒有足夠財力的市民,不要勉強買樓,尤其借高成數按揭,將來會面臨較大的壓力,筆者總對贊同。

小市民總有心理盲點

投資者很多時都可以做到「低買高賣」,其中一個原因,是他們明白到「跌市總有底」及「升市總有頂」,在跌市、恐慌的時候,會客觀分析,趁低吸納,在升市、瘋狂的時候,會理性分析,趁高減磅、套現。相反小市民呢?容易受氣氛影響,經常「高買低賣」,跌市的時候,例如去年年初,他們會恐慌,會覺得「跌市沒有底」,越跌就越唔敢買,升市的時候,他們會瘋狂,會覺得「升市沒有頂」,越升就越驚買唔到,越盲目高追。

越多人睇升,反而越要小心!

沒有人可以包中、包贏,筆者也不敢說預測一定正確,只是過去十多年,本着投資者的理念,多次捕捉到機會。只是覺得現在有不少樓盤,其買賣價已經遠超實質價值,還是小心為上。

作者為1%投資培訓中心課程總監,教授物業投資、上車及裝修等課程。暢銷書《上車又住又賺》及《樓轉命運》作者,網誌《第一桶金》總瀏覽逾300萬人次,並曾擔任TVB《有樓萬事足》顧問。
Fan Page《第一桶金》: www.facebook.com/anthony.wealth

太古城上月最新放盤叫價是多少?

太古城上月最新放盤叫價大約…各區樓市買賣詳情請看

九龍區有哪些大型屋苑放盤呎價最低?

九龍區不少受歡迎的大型屋苑呎價對比上月都有回落…各區樓市買賣詳情請看