公司裝滿CCTV 打工仔呻離開座位電話即響 網民:你喺監獄嗰度做嘢?

公司裝滿CCTV 打工仔呻離開座位電話即響:老細扮演上帝角色

職場

廣告

究竟公司應唔應該安裝閉路電視,監控員工的一舉一動?這條問題沒有絕對的答案。日前,有打工仔於網上討論區發文,指公司每間房、每個角度都有CCTV,老闆及老闆娘每日留意員工的一舉一動,大呻完全失去自由,和坐監沒有分別。帖文一出,引起網民兩極討論,有人認為老闆的做法有問題,但有網民卻指辦公室裝CCTV的情況十分普遍。

撰文:經一編輯部|圖片:Unsplash

打工仔:每間房每個角度都有CCTV 完全失去自由同坐監冇咩分別

日前,有位打工仔於香港討論區以「我在一間大約有40人公司做一個小員工,老闆係公司內部裝咗好多CCTV」為題發文,指辦公室內佈滿CCTV,老闆娘會每日會留意員工的一舉一動,形容完全失去自由,與坐監相比沒有分別。當員工走入CCTV盲點位,老闆會馬上致電員工詢問行蹤。該名打工仔更直言,有CCTV並不是問題,問題在於老闆及老闆娘會「成日睇住」。

「每間房每個角度都有,公司內有員工係皇親國戚,老闆娘每天都望住個mon,每天都留意員工一舉一動,完全失去自由同坐監無乜分別,老闆娘仲會zoom大個mon睇吓你電腦做緊乜嘢,老闆當每一個人都當賊扮,其實疑人莫用,用人莫疑。

我非常之唔想再做落去,當員工行到一個CCTV嘅盲位,員工電話會立即響,老闆會打嚟問你做緊乜嘢,而有親戚關係嘅同事立即會出現喺你面前,睇吓你做緊乜嘢有冇偷嘢,佢哋又會check 你係咪偷懶或者偷嘢,勁恐怖,電話有錄音,佢哋扮演上帝角色,完全控制員工一舉一動。」

公司裝滿CCTV 打工仔呻離開座位電話即響 網民:你喺監獄嗰度做嘢?
該打工仔表示,在老闆及老闆娘的監控下,完全失去自由,與坐監沒有分別。(圖片:Unsplash)

網民斥樓主小事多怪 做份內事就唔使驚

帖文一出,引起網民兩極回應。有網民表示,辦公室內安裝CCTV並不罕見,形容樓主「小事多怪」。有人更指,只要樓主返工做好分內事,就不應為此而感到憂慮。

  • 「樓主真有趣,喺office裝cam有乜咁出奇?好驚畀人見到你係office hour時上鹹網、定驚畀人捉你蛇王/瞌眼瞓?」
  • 「鍾意做咪做,唔鍾意做咪辭職囉。今日做夜更保安、通宵更看更,都係閉路電視對住個保安,瞓覺即炒,好多時仲叫日更嘅保安睇CCTV,check夜更保安有無瞓覺。」
  • 「我公司都有cam,我做咗十幾年都無咩感覺,同事會蛇王、吹水、傾計、食零食亦無人管 ,老闆唔會成日睇Cam。除非唔見咗貴重嘢,公司辦公室長期放咗鮑魚等…貴價嘢。」

「你唔滿意就唔好做呢份工,你老細裝CCTV有無犯法呀?你返工 唔係做嘢呀?你老細出少啲糧得唔得,同樣你當然唔可以「吞泡」。呢個唔係私穩問題,你唔鐘意就去搵第二份工!」

  • 「大把工作,公司係咁。有啲工作,連電話都唔畀跟身。」
  • 「樓主少見多怪,以前做政府部門,櫃檯位置有幾枝鏡頭對住,其中一枝,輸入什麼字母都睇到,又有錄音,只要工作上沒有歪念,何來壓力。」
  • 「如果返工係做份內事,再多cam都唔驚。樓主感覺唔良好嘅話咪考慮辭職囉。」
  • 「如果我是老闆,我會係公司內部裝 CCTV,更準確看看員工的表現,不需要依靠別人來評估員工的表現。公司是老闆的公司,如果你不喜歡 CCTV,你可以找到另一份工作。」
公司裝滿CCTV 打工仔呻離開座位電話即響 網民:你喺監獄嗰度做嘢?
有網民指,做好份內事就不用擔心。(圖片:Unsplash)

無CCTV 先知咩叫正常?

又有網民分享自己過往的工作經驗,指曾遇過不少公司安裝閉路電視,後來轉到沒有CCTV的公司後,才知道何謂正常。

  • 「我個朋友公司都係,公司得4個人,有6部cam,每部電腦都有個cam影住。因為老闆經常不在香港,雖然好似無咩嘢咁,但我朋友做咗幾個月就無做,覺得好無癮。」

「試過聽到老闆話見到個同事用手指轆手機,就話人哋應該係搵緊工。點解連用自己手機嘅自由都無?又同我講公司買你9個鐘,你嗰9個鐘係公司嘅,完全同坐監無分別,話同事唔聽指令,當同事係狗咁訓練,要聽佢指令先可以做。」

  • 「我前老闆同一層有幾個單位,加埋超過30個cam,佢間房有大電視睇晒所有cam。而我另一個老闆唔介意員工返工煲劇及打機,所以啲員工好買力,多嘢做要加班都無怨言。」
  • 「我以前公司都係咁,個女人日日睇住十幾個mon,驚死有人害佢,但公司又唔見好賺錢,後來轉到𠵱間公司,無CCTV,先知咩叫正常。」

裝CCTCV無問題 問題出自老闆的做法?

雖然有網民指於辦公室內安裝CCTV普遍,但有人同意樓主的講法,直言老闆及老闆娘時時刻刻監控員工的做法有問題。

  • 「公司裝cam其實唔係咩怪事,怪就怪在一到死位就電話響。」
  • 「有CCTV好正常,但無時無刻睇到實,連你一舉一動,一唔見你就搵你,就真係有問題!」
  • 「裝CCTV無問題,老闆日夜望住CCTV咁得閒,呢啲公司執笠多,正常老闆咁得閒,搵生意去搵錢,睇住CCTV會有生意咩?」
公司裝滿CCTV 打工仔呻離開座位電話即響 網民:你喺監獄嗰度做嘢?
有網民指,老闆及老闆娘時時刻刻監控員工的做法有問題。(圖片:Unsplash)

網民:樓主你喺監獄嗰度做嘢

然而,亦有網民同情樓主,指充滿閉路電視的工作環境十分恐怖,甚至有人勸他應該辭職。

「你公司都幾奇怪喎, 要每間房每個角度都有Cam?你話你老闆娘會zoom大個mon,,睇吓你電腦做緊咩?佢返工就係做呢啲?你老闆又當每一個人都係賊扮,你公司賣金銀珠寶㗎?」

  • 「點解唔走?」
  • 「接受唔到,辭職。」
  • 「咁樣返工都幾大壓力。」
  • 「樓主你喺監獄嗰度做嘢。」
  • 「偷窺癖。」
  • 「仲唔辭職走人?」
公司裝滿CCTV 打工仔呻離開座位電話即響 網民:你喺監獄嗰度做嘢?
有網民形容「樓主喺監獄嗰度做嘢」。(圖片:Unsplash)