魚唔過塘唔肥?網民熱議轉工最佳時機 次數多唔等於能力高

【轉工最佳時間】魚唔過塘唔肥!但次數多唔等於工作能力高

職場

廣告

成日都有人話「魚唔過塘唔肥」,不少打工仔都會有轉工的打算,卻有人認為一份工做得長代表穩定。然而,幾耐先應該轉工跳槽、經常轉工會否給人壞印象?日前,有人則在討論區內發文,想詢問網民對經常轉工的看法。帖子一出,引起網民兩極的討論。

撰文:經一編輯部|圖片:Unsplash

樓主:成日轉工係好事定壞事

日前,有人於香港討論區以「 理性討論:究竟成日轉工係好事定壞事」發文,樓主表示坊間對轉工有兩極的觀點,想知道網民對此的意見。

「聽過兩種意見,大家點睇?

  1. 成日轉工證明你份人Jumpy,唔穩定,公司唔合你少少心意就劈炮唔做,對公司同事唔忠心,靠唔住
  2. 成日轉工證明你有價值,因為無論你點轉都有人請,證明你有可取之處,有其他人冇既實力,仲可以不斷跳價」

網民:成日轉工「畀人感覺唔穩定」

帖子一出,引來網民熱烈的討論。有人認同第一種觀點,指經常轉工容易「畀人感覺唔穩定」,部分公司會「請都唔想請」。

  • 「壞事,因為人哋間公司見到你成日轉都唔想請你。肯請你嘅,可以因為真係請唔到人做,係一份好惡哽嘅工。而且有很多嘢,要長時間先學到嘢」
  • 「都要睇下咩職位,如果係基層職位,例如文員,技術員,當然唔係好事,見工時好多公司唔想請」
  • 「唔係好事,一來累積唔到經驗,二來建立唔到人脈關係,三來無年資,四來僱主見你成日轉工點肯信任你?」
  • 「轉得太密不太好,畀人感覺不太穩定」

「壞事。因為覺得你jumpy,有啲老細見到你成日轉工就唔願請。請你嗰啲只係唔介意你成日轉工,而唔係因為你成日轉工而請,唔好搞錯。你嘅價值在於你喺舊公司可以有幾大成就,有冇升職?當然適量嘅轉工都可以接受,但唔可以太密,而且要係同行,咁你嘅經驗先有價值。」

  • 「由入職到熟練到有成績係要時間的。不停轉公司,重複摸索嘅階段,永遠停留喺低Level,不利發展」
  • 「剛入職場或者ok,但長期每份工都是做一年半載,做嘅嘢都唔深入,咁轉工永遠係junior位,到3x歲甚至4x歲,公司點解仲用咁高人工請你呢?」
  • 「公司人事部高層都話過見到CV成日轉工,即無份工做超過2年嗰啲,見都唔會見」
  • 「其實HR會睇埋你每次轉工做份新工做幾耐同埋係咪有職級上嘅升級,如果你每份都無一年,咁HR會覺得你係做唔掂就走。另外,你如果跳嚟跳去都係做「𡃁」,咁跳得密都有問題,畀人印象都係差。」
魚唔過塘唔肥?網民熱議轉工最佳時機 次數多唔等於能力高
有網民舉例指,部分公司唔想請成日轉工的員工。(圖片:Unsplash)

不轉工等於能力差?

雖然不少網民認為經常轉工令人感覺「唔穩定」,但有網民卻指在一間公司做得太長且沒有升遷,反而代表工作能力有問題。相反,若打工仔轉工後能升職兼加人工,反而是對工作能力的肯定。在這個前提下,有網民認為經常轉工並非壞事。

「我in過有間該行業全球最大嘅公司,HR話我畢業後15年,淨係做過兩間公司,1間5年半,1間9年(MNC), 所以怕我適應力唔夠,適應唔到佢公司文化喎。  然後佢又話佢自已5、6年做5、6間公司,好jumpy,覺得自已適應能力好好,但都覺得自己唔係咁易適應呢間公司喎。  所以有啲HR好怪,你點講都得,或者點講都死。 」

  • 「就算唔轉工(低級職員),對公司忠心,不過跟錯老細無得升,想轉工,人哋覺得你幾年無升過職,對你既工作能力都有疑問,未必有面試機會」
  • 「魚不過塘不肥,長時間在—家公司,人工加極有限,無新鮮感;跳吓槽,人工可以加多啲,當然係那邊人工高才走啦,可以學習多啲嘢!」
  • 「如果真係做到轉工次數多同愈來愈高人工,某程度上表現一定好唔錯,其實係好事。」
  • 「2至3年轉一次合理,1間公司都唔想留一個人太耐,好似畀佢養老咁;5年都唔轉一次,𠵱個人好忠心但能力一定有限,請返來養老」

「請教過高級HR,jumpy與否要睇你性質。如果係由assistant升officer跟著轉工,再由officer升senior再轉工,senior再升去Manager grade,咁樣跳絕無問題,除咗肯定工作能力,仲可以話對嗰行經驗豐富。

以上講緊係同一行,而唔係餐飲轉文員,再轉marketing,然後轉HR咁樣跳。識得有人喺同一間無任何前途可言嘅公司做10年,就算唔jumpy,轉工時HR會點諗?」

魚唔過塘唔肥?網民熱議轉工最佳時機 次數多唔等於能力高
有網民卻認為魚不過塘不肥。(圖片:Unsplash)

網民:解釋得到就得啦

有網民直言,大多公司看重個人工作能力,而非轉工次數,又有人認為只要能解釋轉工的理由即可。

  • 「有人請嘅話,真係無咩所謂」
  • 「只要解釋得到就得啦,來來去去都係嗰幾個答案,公司距離屋太遠、公司發展未如我所想、自己想有更多發展學習不同層面知識」
  • 「公司只會介意你能力有幾高」
魚唔過塘唔肥?網民熱議轉工最佳時機 次數多唔等於能力高
有網民直言,大多公司看重個人工作能力,而非轉工次數。(圖片:Unsplash)

起碼要做夠3年先至好轉工?

網民對於打工仔應否經常轉工持兩極意見,有人則解釋人指大部分職位請人要求有三年以上的經驗,因此就算有轉工的打算,起碼應做夠2至3年才走。

  • 「需要按情況而定。一般3年轉一次係ok的。一年半載就轉一份,HR都知咩事!」
  • 「不論什麼公司!都想員工是有心做長嘅!交接工作點好,都會對公司有捐失!我個人請人要有3年以上的人!一個打工仔入一間公司短年資都係掂皮毛嘢!一年兩年貨仔嘅打工仔,你話處理過好多嘢,見過咩世面都係假!」

「我轉工覺得幾方面,首先如果幾個月跳一次,每年跳一次就Jumpy,而兩三年跳一次好正常,證明𠵱個人能力係唔錯;人工問題,一間公司長做高極有限;公司問題,例如走下坡,冇前景;老闆問題,有啲老闆初頭OK,後來不知所為;想轉行。

所以要看情況,都係嗰句有穩定邊個唔想穩定,遇到好公司好老闆人工未必高,但你可以安穩;遇到啲衰老闆人工亦都未必高,打工都係看彩數,有幾多人工高公司好老闆好?」

網民:開心最緊要

然而,網民指打工仔不應受外界影響,應衡量現階段的工作情況,以及個人需求再作轉工的決定,最重要是開心。

  • 「邊樣令你做得開心最緊要」
  • 「想轉工就轉,要自由點。」
魚唔過塘唔肥?網民熱議轉工最佳時機 次數多唔等於能力高
網民指打工仔不應受外界影響,自己開心最重要。(圖片:Unsplash)