收息股 現金流 收入 龔成信箱 經一專欄

好想有穩定現金流收入 6隻收息股組合 平均6厘息|龔成信箱|經一專欄

投資

廣告

收息股經一專欄】今日龔成信箱,不少讀者想為未來作打算,如何實行投資計劃,亦提及熱門的股票以及投資心態等問題,當中包括手續費、優質股月供股票、潛力股、收息股,以及平穩增值股等提問。

撰文:龔成|圖片:新傳媒資料庫、unsplash

1.收息股

老師,我朋友10年前買入2800,現在收緊7厘息,但現在打算退休,想穩定d沽2800換收息股如港燈,但收息股現息率只有5厘,請問還值得換馬嗎?

龔成老師:

如果佢打算退休,的確是值得轉成收息股的。

因為退休人士需要的不是財富增值,而是穩定的現金流,因此將盈富(2800)賣出,同時轉換成收息股是較好的,除有現金流外,同時可減少當中的風險。

最好建立一個收息股組合,港燈(2638)、香港電訊(6823)、工行(1398)、置富(0778)、陽光(0435)、深高速(0548)等,平均有5%、6%息。

由於你計算7%時,以當時買入價計,當你以現價將盈富賣出,將資金投資上述收息股,其實收息金額會明顯增加,因此值得做。

(對照龔成信箱:Q9250)

收息股 現金流 收入 龔成信箱 經一專欄
收息股 ・經一專欄】圖片: unsplash

2.華僑城(3366)

龔成,再次向你請教!請問這三隻股票(3366,709,117)的前景如何?

3366及709正52週低價附近,適合長線持有嗎?而117代人問,適合中短期搏反彈嗎?

龔成老師:

高低位不一定等於平貴,所以唔可以單憑所謂的52週高低就決定投資。

華僑城(3366)經營旅遊主題公園、開發及銷售住宅,以及開發及管理物業,亦有製造及銷售紙箱及紙製品:該分部製造及銷售紙箱及紙製品。質素算是不過不失,但不是高質素,股價波動大,小注可以。

佐丹奴國際(0709)是不錯的收息股,但增值方面則較弱。

你睇翻佢的財務數據,可以見到佢近幾年的生意幾乎無增長,雖然盈利有上升,但不多,只是一些基本的增值。同埋,佢的派息比率好高,作為收息當然不錯,但你可以見到,管理層將大部分所賺到的盈利,都用作派息,保留盈餘好少。

即是管理層都無乜心想發展,只想守住原有的地盤就算。所以,這股的增長力有限。這股都可月供收息的。

至於天利控股集團(0117),業務波動,過往更出現數年虧損,有少少保留。這股唔易玩的。

(對照龔成信箱:Q9251)

3.新世界(0017)

成哥,,其實你會唔會留意埋恆基同新地接班人既問題?

因為舊陣時新世界就系因為接班人問題,收購左唔小不良資產,但眼觀新地系接班方面,好似成個家族都仲健在比恆基得四叔一個睇住穩健不少。

龔成老師:

這都是一個問題。

其實,這些企業去到咁有規模,除非接班人好大喜功,否則只要穩穩定定,已經能正常發展,我相信佢地都明白這個道理,因此唔洗太擔心。

新世界(0017)當時處中港經濟發展期,接班人會比較心雄,但10年經濟經歷左唔少,相信接班人都明白當中的風險。加上我睇好恆基(0012),其中一個原因是佢持有的農地,我相信土地這類資產,好難「敗家」的。

(對照龔成信箱:Q9252)

收息股 現金流 收入 龔成信箱 經一專欄
【收息股 ・經一專欄】圖片: unsplash

4.金蝶國際(0268)

龔sir,

1)你的新書會不會定期出修訂版,因為股價變動可能令一些潛力股變得值博!

2)請問金蝶的便宜價是多少?

3)你認為現時的市況在股市週期的那個位置,及原因點解?

謝謝!!

龔成老師:

1)會久不久出修訂版,可能一年修訂一次,因為要更新財務數據。有可能令某些股票變得值博。

2)金蝶國際(0268)這股是有質素的,但一直處貴水平,這刻連「合理區」都未到,若要講「平宜區」,起碼要跌一半有多,先叫初步平宜。

3)現時大市在合理區較下部。我地最初步會以恆指市盈率作分析,過往幾十年,恆指最低市盈率約8倍,最高約24倍。當恆指跌到10倍以下時,就會初步確認為進入平宜區。

如果以現時的情況,大約24000樓下(這個數會改變的)。

(對照龔成信箱:Q9253)

 

5.華晨中國(1114)

隻1114 差嗎?近年跌好多!
我覺得已經可以買黎投資

師兄點睇,唔該!
利申我無貨

龔成老師:

華晨中國(1114)本質唔差的,但中國整個汽車行業,的確有放緩的情況,加上競爭加劇,所以中短期仍不利,你見唔少汽車的銷量都回左,就知的確有困難。

同埋,佢品牌的市場並不是行低端,而這路線對經濟的敏感度較高,當經濟回落時,影響較大,因此,市場對佢的股價反應都較大。

其實現價已有投資價值,但中短期佢仍會處不利環境,股價不會強。但長遠計,佢仍是正面的。

(對照龔成信箱:Q9255)

收息股 現金流 收入 龔成信箱 經一專欄
【收息股 ・經一專欄】圖片: unsplash

6.外匯

龔成老師,有一些關於外匯既問題,有個例子: 我係AASTOCKS 網站睇到今日加拿大元對港幣 = 5.7456

但我在恆生銀行看到的價錢是
5.78左右

咁我想問下aastock 既報價係咪綜合左好多方面之後既報價?

實際市場其實無aastock既報價?

龔成老師:

好多時,財經網站只報出一個外圍的成交價,或外圍所開的價,這個價可能真的有成交,但就不是一般的散戶成交,而是國際市場成交。

當一般散戶要買賣時,就會有一定的差價,因為銀行一定要賺錢的,否則就營運唔到,所以,一般散戶所買的價,都會比見到的價較差。除非你是大額交易,又或做孖展。

(對照龔成信箱:Q9256)

7.領展(0823)

老師,多謝你回覆,你話比亞迪同盈富可以繼續月供,中生製藥都可以月供,言下之意係領展唔建議繼續月供?

另外,睇左你本新書,50隻優質股,想開始供埋銀河,因為銀河我都經常去,較熟悉同時都覺得銀行比其他賭場做得更好,如果月供咁多隻,想問我月供比例應該點分配?

謝謝你既解答!

龔成老師:

最後都要由你決定。

如果你想增加組合的潛力,就可以停止供領展(0823),而轉供一些潛力股如比亞迪(1211)。

如果你本身有足夠的資金,我當然建議你同時供領展及潛力股,但你要睇下你能否平衡。如果將資金分得太散,你每月的供款金額每隻會變得好少,要供較長的時間才有一定的股票。

至於銀娛(0027),這都是有質素的股票,都值得做月供。但都是這個問題,你要想想點樣取平衡,如果每隻都供,的確有分散風險的效果,但就金額可能較少。

又或者,你這刻每集中供某幾隻,之後到了有更多資金時,再加上其他股去月供。

(對照龔成信箱:Q9257)

收息股 現金流 收入 龔成信箱 經一專欄
【收息股 ・經一專欄】圖片: unsplash

8.潛力股

Hi龔成,我月供股票$30,000已經半年。我成日都OT額外搵錢,每月收入約$90k-110k,$18k比家用,$30k月供股票,其餘就生活開支、保險、旅行同埋現金儲蓄。

月供股票如下:領展$4k, 港鐵$4k, 長江基建$3k, 中電$3k, 煤氣$3k, 盈富$3k, 中銀香港$2k, 恆生銀行$2k, 新鴻基$3k,電能實業$3k。

另有3手大快活, 2手偉易達, 1手冠君產信託。

我想加速財富增值,想問下有冇可以改善的地方?
Thank you!

龔成老師:

你的財務情況不錯,最緊要是保持這個數,堅持進行。

現時所選的月供股,都是有質素的股,你保持月供就得,如果要組合更平衡風險,就增加盈富(2800)的金額。而現時持股,長線持有就得。

不過,上述股票都屬於平穩增值類別,由於當中缺少左潛力股,令組合潛力方面不強。比較好的做法,是加2隻潛力股,例如比亞迪(1211)、中生製藥(1177),每隻月供$3,000,以你的財政情況,相信是無問題的,能令你的組合有穩中求勝的作用。

記住,中短期股價不要理會,保持長期進行月供就得。

另外,如何運用餘下現金,是另一個影響你財富增長的因素,如果這刻現金不是過多,那就先持有現金先,同時,你要好好學習選股、企業估值、投資時機,只要這方面做得好,同時,你要耐心等大跌市出現時,才動用這些資金,對你財富影響會好大。

(對照龔成信箱:Q9258)

9.手續費

龔成老師,你好~

想請教下你有關月供股票問題。

因見坊間好多銀行月供個手續費都唔低,最低都要50/隻/月,如果每月供2、3千 個成本就起碼成2%,加上佢收存倉、股息手續費,咁分分鐘賺埋都冇乜肉食,仲要承擔埋佢有機會下跌風險。

所以想問老師你平時會用邊間來做月供? 或點供法個成本會低d?

龔成老師:

之前有聽過,南X商業銀行、匯X銀行做推廣果排,手續費加雜費好低,你可以多問下,多比較先決定。

如果費用佔了投資金額1%以上,其實已開始多,都幾影響回報。所以,如果資金較少,或者唔好心急月供住,儲多點錢先,當每月供款金額都有一定數,費用佔比就會相對較少。

我自己並沒有月供的。月供的好處是平均入市法,可以減少投資者一次過在高位買入的風險,但如果投資者本身有分析平貴的技巧,就可以自己決定幾時買入,而不用月供。

當然,我就算買入時,都會分注買入,不會一次過,因為要捉低位其實好難的,因此往往會以策略去平均。(對照龔成信箱:Q9259)

收息股 現金流 收入 龔成信箱 經一專欄
【收息股 ・經一專欄】圖片: unsplash

10.月供股票

月供股票咪只可以當儲蓄,分分鐘會蝕?

龔成老師:

投資股票一定會有賺蝕的。

月供股票的原理,就是不斷儲錢,但不是儲現金,而是儲股票,由於月供是以長期模式進行,所以我地唔需要理中短期的股價波動,睇長線就得。

由於買股票就是買企業,而優質企業長期的價值必然向上,所以,只要選對優質股就得。所以,只要選優質股,長期進行,就好難蝕。

如果未有選股的能力,就簡單月供盈富(2800)已經得。
(對照龔成信箱:Q9260)