新界樓貴過港島樓 冇盤!開天價都有人接

社會熱話

廣告

業主: 「唔該我想放個XX花園單位。」

代理: 「冇問題,想放幾錢?」

業主: 「XX樓X室,放498萬丫…」

代理: 「30幾年樓,300呎都唔夠,咪成1.7萬蚊一呎?」

業主: 「有咩問題呢?」

代理: 「呢度係新界區,你呢個呎價,仲貴過港島樓喎。」

業主: 「點解新界一定要平過港島先,嫌貴咪唔好買囉!」

代理: 「唔係喱,不如平少少丫。」

業主: 「咪以為我唔知喎,宜家成區都缺盤,我點解要平先?」
**************** 翌日,有買家睇樓! ***************
買家: 「嘩!唔係嘛,呢個單位呎價仲貴過港島喎!」

代理: 「冇辦法啦,冇盤呀。」

買家: 「咁大個屋苑,冇盤?」

代理: 「係!真係冇交吉盤,得番兩個連約,諗唔諗?」

買家: 「呢啲價,擺明當我係傻瓜啫。」

代理: 「又唔係嘅,賣咗呢間,下間過500萬架啦。」

買家: 「咁又係,冇計啦…」

師傅教落,買樓要睇LocationLocationLocation

今時今日,在香港,這個金科玉律已經Out晒!

不少前輩都跌到一地眼鏡碎!

近年不少新界區上車屋苑,炒到飛天,以樓齡相若的上車盤比較,例如沙田區有些當炒屋苑,呎價甚至已經超越港島區。大埔區有些當炒屋苑的呎價已經超越九龍。以傳統的買樓智慧分析,簡直就是匪夷所思!又如何?市場就是不理性的!

是誰KO這個百年金科玉律?…是政策!政策扭曲!

是誰令業主可以肆無忌憚地叫價?
以往沒有辣招,市場甚有規律,樓價與地區發展成正比,例如港島貴過九龍,九龍貴過新界東,新界東貴過新界西…由於市場上的二手供應充足,買樓的人多,賣樓的人亦多,大家都知價,貴得不合理嗎?啋你都傻,就買第二間。在SSD、15%印花稅等辣招下,令二手放盤量急速下跌,沒有競爭,自然可以肆無忌憚地叫價。

業主都嘗試越區挑戰!Location概念越來越模糊…

例如港島區…筲箕灣睇住北角開價,九龍區…深水埗睇住油尖旺開價,新界區…馬鞍山睇住沙田開價等。或者你會問,開價還開價,如果不合理,應該沒有人買,為甚麼又會有承接呢?原因之一,正如前文所說,因為市場上二手供應短缺,冇競爭、冇選擇,價錢自然被推高。原因之二,政策向首置傾斜,首置嘛…大部份都缺乏買樓經驗,甚麼是貴?甚麼是平?港島值幾錢?九龍、新界值幾錢?完全沒有概念,見人買,自己又要買,而家唔買,又驚遲啲更貴,於是就盲目追價,懶理甚麼是Location。

那麼買樓是否不需理會Location了?

升市確實影響不大,然而跌市就見真章了!

由於市區物業,租務需求大,租金回報較高,跌市守得住,因此跌幅亦不會太大。相反位置偏遠的物業,租務需求低,租金回報低,跌市守唔住,跌幅度或很大,例如2008年金融海嘯,筆者手持的新界區大屋苑單位,幾個月內急跌三成,相反另外幾個市區單位,包括港島及九龍區的單位,只下跌一成多。又再看看去年跌市,部份當炒上車屋苑,樓價不到400萬的單位,竟然勁跌逾百萬!相反市區的物業,即使是單幢樓,亦只是跌數十萬而已。

朋友問…香港Location概念日漸模糊,那麼其他地方呢?

不同!香港地方細,交通網絡完善,東至西、南至北,再遠也只是一小時車而已,然而其他國家,例如大陸,地方大千倍、萬倍,上百個大城市,發展步伐不一,比香港繁華、樓價更貴的地方又有,落後的小鎮、農村又有,投資買樓,Location就非常重要。那個城市值那個價錢?有甚麼發展動力?都要了解。

唯一不變的是…不能一本通書睇到老!

 

作者為1%投資培訓中心課程總監,教授物業投資、上車及裝修等課程。暢銷書《上車又住又賺》及《樓轉命運》作者,網誌《第一桶金》總瀏覽逾300萬人次,並曾擔任TVB《有樓萬事足》顧問。

Fan Page《第一桶金》: www.facebook.com/anthony.wealth