「我冇口罩用?我整!」補習名師K Kwong研發HK Mask 7日即製成原型:自己香港自己救

社會熱話

廣告

武漢肺炎疫情發展至今,港人仍難以合理價錢買得口罩。補習名師鄺士山博士,人稱Dr. K. Kwong,2月時宣佈以7日時間成功研發DIY口罩「HK Mask」;只要你有一塊布、一枝針、一條線,便能自製口罩。有人質疑,補習老師研發口罩是無可能:「好多人都好大嘅誤會,覺得補習老師專長只有補習。」

他沒有公司、人手或廠房,但這位化學名師有想法,亦有號召力。提供濾芯的公司FOCUS和製作布口罩的社企裳樂匯坊裡,都有他的學生;舉辦HK Mask記招的6位數字開支,任職公關公司的舊生著K Kwong不用急著找數,30年前的舊生主動提出免費為HK Mask開網站。他一直相信:「做嘅嘢如果係啱嘅話,就唔會單獨,你唔會係唯一一個人。」

撰文:經一編輯部  | 圖片:新傳媒編輯室

同時用3部電話、不賺分毫:而家係我人生最忙嘅日子

自從HK Mask面世後,他的日程便擠得密密麻麻,忙得不可開交,第一次與K Kwong通電話商量訪問安排,是晚上11時。現時,他同時使用3部電話,分別處理私人事務、聯絡傳媒和處理造口罩事宜,他說:

而家係我人生最忙嘅日子,係忙過我以前補習好多。但係我仍然覺得開心,因為我覺得幫到香港人,我甘心。

他是造口罩計劃的牽頭者,卻不賺分毫,所有盈利和發售事宜都歸他的合作夥伴決定;不為錢而牽頭完成的事,亦絕非業餘水平:「我可以好大膽講,呢個口罩由外行人砌咗個熱潮出嚟,完全係有Bussiness Model,砌之前我係深思熟慮。」

相關文章:香港確診肺炎個案及死亡人數、家居檢疫隔離大廈名單、患者曾乘搭交通及所到地方

疫戰救兵|補習名師K Kwong七日研可重用口罩、不賺分毫:係最忙嘅日子,幫到港人我甘心
K Kwong的太太說,這段時間K Kwong消瘦許多。他說不要緊:「呢啲日子總會過,只要幫到香港人,我真係會做。」

最初只因屋企唔夠口罩:大鑊!我要即刻整!

K Kwong在別人眼中看似偉大,他卻笑說:

「我唔係偉大到想幫其他人,只係因為我屋企冇口罩,我成個彈起。我無口罩,我要整!即刻要整!」

早於去年年底傳出武漢有確診個案時,他沒想過竟然要自己口罩自己造:「因為我無諗過會咁大鑊。唔夠口罩?去外國買咪得囉。」直到1月,有心人打算在港設口罩廠,K Kwong即幫忙四處打聽機器和原材料來源。然而,他發現即使購得口罩機,亦難買到口罩原料。2月初,他驚覺家中剩下不足40個口罩,自己、太太連同菲傭只餘10多日的用量:「大鑊!」他意識到與其依賴進口的機器和原料,或繼續等外國口罩到貨,倒不如自己造口罩:「我要改變計劃。」

相關文章:口罩網購前必讀 BFE、PFE、VFE點分?口罩型號推薦 Amazon/Gmarket/樂天注意事項

由零開始研發口罩 7日內製成原型:自己香港自己救

當K Kwong不夠口罩時,學生、朋友從四方八面送來口罩,「佢哋覺得你唔可以冇,要企係度,幫我哋做其他嘢,我好感動,我覺得香港係需要有啲人企出嚟做返啲嘢——Connect。」

於是,2月9日,他在Facebook刊登貼文,招募義工造口罩,自己香港自己救,結果一呼百應。兩、三日後,他們開始設計口罩外形,K Kwong要求設計必須使所有呼吸的空氣都經過口罩濾芯:「2點鐘開始,我哋5點就要做到呢個口罩!」一小時後,他們在4、5個設計中再挑選出一個作改良;兩小時後,便完成布口罩的設計。

翌日,他便拿著布口罩與本地公司FOCUS洽談合作:「唔夠時間,我哋要做多啲口罩救香港人,我哋一齊做。」他們是售賣空氣清新機、冷氣濾網的公司,最初亦對提議半信半疑,K Kwong解釋DIY口罩的商機,又將濾芯放入布口罩示範,最終成功說服他們合作,HK Mask的雛形就此誕生。當政府2月中成立防疫基金,至今仍未有製成的口罩送到市民手上,但K Kwong用7日便已經成功研發第一個HK Mask。K Kwong便聯絡相熟傳媒,準備於周末介紹成品,此舉亦為鼓勵車口罩的義工,讓他們看到成果:「你哋要做嘅就係畀足心機,嚟緊車多啲口罩。」

之後,他決意花費再辦記招,讓更多人認識HK Mask。之後的星期一,K Kwong便立即聯絡在公關公司工作的舊生:「幾多錢唔好理住,總之你同我做,錢我第日還,一定有方法清。呢個嘢係可以賺到錢嘅,唔係我賺,但係我一定要proceed。」公關不解,DIY口罩多的是,這個HK Mask有何特別?K Kwong只說:「到時你就知,畀啲信心我。」記者會前,他特地找濾芯公司測試紙巾的過濾效能,對方亦不知他有何打算。結果,記者會成功吸引多間傳媒採訪、直播,HK Mask配以紙巾濾芯達N95七成效果,更成報道的焦點之一。

相關文章:武漢肺炎全球疫情、確診人數即時|不斷更新

免費下載紙樣、不申專利Open Source

HK Mask特別還在於免費開放下載紙樣,只要你有布和針線,便可自己動手做口罩。口罩可用熨斗消毒重用,買不到濾芯可用紙巾代替;K Kwong竟沒有以自己名義申請HK Mask的專利:

所有想參與嘅人,都可以隨便去改良佢。任何發明只要開放俾人搞佢,就會繼續進步。

不怕他朝有人抄襲設計後告自己侵權嗎?他怕,所以他腦海裡早有HK Mask 3.0的設計,他日有需要才將其實現。

預視疫情退卻以後再無用處?

不過,任HK Mask再特別,只要疫情一過,很快就會被忘記吧?為此,他亦早有打算。當時他請公關安排日語翻譯出席記者會:「全世界邊啲國家無事無幹都會戴口罩?其中一個就係日本,春天嘅時候花粉症流行會戴口罩。呢個(HK Mask)會變咗時裝,只要跟住去做就會成功。口罩可以係時裝。」

補習名師K Kwong研發HK Mask原因:我冇口罩用?我整!7日即製成原型「自己香港自己救」
他說,一早已構思過HK Mask可當成時裝推銷,惟暫未有時裝界與他合作:「點會信,一條友都無做過時裝,你可以整到個潮流去出嚟咩?我就好招積咁講,一定得,因為K.Kwong做嘅 ,我就係咁串。」

記招6位數開支不用急著找數:唔好講呢啲,第日先

凡事兩手準備,連記者會的翻譯、公關公司亦有後備。

我所有嘢都duplicate,有Plan B,有咩事有第二隊人補上。

然而,當他們公佈下載口罩紙樣的連結時,卻始料不及,連結被惡意舉報至失效。幸而,各路熱心網民將紙樣廣傳,亦有位30年前的補習學生隨即主動聯絡K Kwong,為HK Mask開設網站:「阿Sir,我幫你整好個網站,原本我哋要做呢堆嘢要3星期,啲資料畀哂我幫你整上去,就無人攻擊到你。」

補習30年教過無數學生,所建立的人脈關係相當重要:「佢哋尊重我係好重要。如果我只係一個普通補習老師搏命賺錢,佢未必咁尊重我。」就如,記招後他追問公關舊生花費多少,對方說6位數,說罷竟叫K Kwong不用急著找數:「唏,唔好講呢啲嘢,阿Sir唔好理啦,第日先。」

DIY口罩能成事,在於K Kwong有想法,亦在他的號召力。

香港有好多人想造口罩,但係無信心。我希望將呢啲人連埋一齊,就係我做嘅嘢。

唔好覺得無可能:7日造個口罩有幾難?

當有人質疑,補習老師造口罩,邊得?他便說:「開波就話無可能就無可能啦。點解有個口罩先?一定係有人做㗎嘛,唔係個天跌落嚟,點解你唔可以做造嗰個人呢?」記者問:「咁其實你做咩都得?」他答得招積:

其實啲係得㗎。有足夠嘅人、時間,7日造個口罩有幾難?

他相信世上無難事,敢想敢做才有可能:「唔去諗嘅話,社會永遠唔會進步。」

K Kwong教學多年,他的號召力促成HK Mask的誕生。舉辦記招的6位數字開支,舊生著他不用急著找數;30年前的舊生願意免費為HK Mask開網站。這位時常穿著攝影背心的化學名師,說自己的最叻是攝影不是補習和讀書;他自命招積,從來不是安份守己的讀書人:「其實我係好曳嘅讀書人。」究竟這位補習老師有何獨特,為何號召力如此大?後文再續。

專訪下集:曾是壞學生險入黑社會 銳變補習名師再成網絡紅人 K Kwong招積自封KOL:我太多fans!

補習名師K Kwong研發HK Mask原因:我冇口罩用?我整!7日即製成原型「自己香港自己救」
K Kwong說,有位歷史人物對他影響深遠,他是二戰將領巴頓,他做事果敢迅速,與前線吃同樣的糧食、共同進退,是感染力相當強的領袖:「點樣令到人人都幫我賣命做嘢?我哋以為K Kwong做嘢為榮?第一件事,我要做到榜樣畀人睇,唔能夠坐喺office做嘢,然後叫人哋勤力幫你做嘢。要人哋唔收錢都肯幫你做嘢、甘心幫你做,要有好好嘅人脈關係。」