網民熱話 加班 OT 辦公室文化 90後 同事 工作 職場

90後樓主唔加班:OT唔等於熱愛份工「靠OT先升嘅公司早走早著」|網民熱話

社會熱話

廣告

【加班・網民熱話】對於加班、OT這個辦公室文化,你有甚麼看法?最近一個名為「我90後真係唔知咩叫辦公室文化」的帖文引起網民熱烈討論,樓主準時下班,卻被同事斥指不懂辦公室文化。對此,有網民撐「樓主正確態度」,亦有人覺得樓主不加班,可能會得罪上司,甚至影響前程。

撰文:Smart ED編輯部|圖片:電視截圖、unsplash|資料來源:討論區

90後樓主:唔知咩叫辦公室文化

樓主提到,自己早前上班,工作一段時間後覺得很累,於是去飲水休息,不足5分鐘的時間。誰知卻遭到年資較長的同事訓斥,「你都休息左(咗)幾耐,諗住休息到幾時」。

另一方面,樓主上班是朝九晚六,但同事卻做到9時才離開。有一日,同事問:「咁多野做,你一日做哂?」樓主回應:「做唔哂咪第二日做」同事反問樓主懂不懂辦公室文化,樓主覺得十分無奈,直言「真係唔多明咩辦公室文化係咩」,認為自己準時走,不代表不熱愛工作;反之,「開OT既(嘅)同事又好鐘意份工咩。

為無謂的文書工作而加班?

樓主觀察所得,其實同事加班是因為無謂的文書工作,變相增加了工作量,「無謂既野又要上,重要既野又要上,搞到哂個工作量好多」。樓主直言,「放工之後既(嘅)時間係自己」,如果付出少許時間幫公司沒問題,但用2至3小時「無私奉獻比(畀)公司,我不如打多份PT」。

網民:準時返準時走 不加班不扮工

樓主的言論引起不少網民討論,當中有不少網民都支持樓主的看法,「樓主正確態度」,「由我哋呢代做好規矩,準時返準時走」,認同不需加班、「扮工」,「啲人(同事)扮工啫,無野做都坐到八九點走」,又有人指,加班、「扮工」不代表有效率,亦不一定獲得上司讚賞,「老細升人從來唔係睇邊個ot多,靠OT先升既(嘅)公司早走早著」。

OT一係自己能力有問題,一係呃OT錢/搏升職,一係就公司管理有問題/度縮

不加班會得罪老闆?

另一方面,有人提醒樓主,準時走是沒有問題,但可能會影響上司對你的觀感,甚至是職場的前途,「contract點寫你咪點做,但風險係你會得罪老細(老闆)」。

不過如果我係你老細你上司嘅話,將來有機會升職加人工唔會第一個考慮你先囉,蝕底嘅最終係你自己啫,正所謂條路自己揀,到時唔好問人點解升佢唔升你,點解加人工人哋會加得多過你

加班加得其所 對前途好?

有人以自己的經驗作例,指加班加得其所,對前途很有益處。該網民指,「事業緊係趁後生博,當你老左已經唔會再有動力去做」。

我2年前FG,同期有兩個都係FG,我OU,佢地3大,我日日OT到9點,佢地就6點幾走人。 結果我第一年12,000+到18,000,佢地16,000,第二年我18,000 去到24,000,佢地19000,老細特登就係睇到我夠哂博!對d老細黎(嚟)講,你同佢地講做哂都無用,佢地淨係睇你O唔OT、勤唔勤力

肯搏肯捱才是出路?

有網民認同以上網民的看法,指現時「肯搏肯捱,對公司有loyalty,對工作有commitment,做得嘢之餘又humble又唔怕do extra嘅後生仔,而家相對真係買少見少」,所以認為他們更易上位。亦有網民提到,將心比己,如果自己是高層,當然想「用蔗渣嘅價錢做出燒鵝既味道」。如果要請人,即是要多花錢,如果在不多花錢的情況下,其實高層能減程序、減工作量,例如是撰寫無謂的Email。

有人指出,在工時這方面,「藍領工」比「白領工」來得公平、「均真好多」,起碼沒有或很少不明文規定每日硬性OT。只要完成當日工作,隨時還能提早離開收工。