上司 下屬

新入職即被下屬教訓 職場老海鮮訓斥上司:你太快完成⋯

職場

廣告

香港職場其中一種特別的生態,就是上司可能比下屬年輕很多倍,不論是私人機構或是紀律部隊。後生上司如何能夠駕馭公司的老油條,需要一定的管理技巧。

新入職VS老海鮮

亞洲職場中,日韓講求論資排輩。香港就業市場以學歷和工作經驗為首要考慮次序。故此,一些管理層的位置,對象可能是名牌大學、世界排名前列的畢業生,或是曾在國際機構工作的經驗。

管理層帶領的下屬,有可能是一直在公司「默默耕耘」的老臣子; 有可能是開國功臣;又或者以為自己是「勞苦功高」。

上司 下屬 有新入職員工聲稱被下屬欺負。
有新入職員工聲稱被下屬欺負。(圖片來源:unsplash@jeshoots)

稱被下屬欺凌

管理層與下屬擁有不同的背景,往往產生不同矛盾。有一名新入職的員工,在社交平台大訴苦水,聲稱被下屬欺壓。

樓主吐苦水說:初初入職明明係上司身份,個老XX下屬拎住本嘢同我講:

「你同事叫我話你知有乜不足,而家我教返你」豈料職場老海鮮愈踩愈深:

「你平時做嘢唔好做得咁快啊,老闆知你做得嘢,越畀越多你。」仿佛唔做嘢便是硬道理。

職場新上司心生不忿,自稱雖然經驗少,唔知算唔算被下屬欺壓緊?

網民反安慰:真係要夠老先領悟到

雖然樓主慘食受下屬氣,但仍月有網友勸勉樓主,認為老海鮮只是溫馨提示對方,並非心存敵意。

  • 你可能發現佢講既都係真心既溫馨提示。
  • 重點係:你同事叫我話你知!
  • 佢潛台詞係 「唔好做咁快 接多左翻黎俾我地做」
  • 咪住,佢口中嘅「你同事」係邊個先?如果係同你平級嘅要合作嘅人,件事可能無咁簡單,你可能真係瀨左野都唔知
  • 唔想你甘快俾人炒所以先好言相勸ja, 打份工又唔洗下下甘階級制去諗人既。
  • 今次撐老屎忽, 佢講嘅係智理明言,冇以為自己係上司就智慧高過人。
  • 做人應該不恥下問,而你因為對方職位比你低而睇唔起對方嘅善心提醒,或者你有做上司嘅學歷,但完全無做人應有嘅虛心和做上司嘅能力。
  • 似乎有人覺得你工作表現有問題,所以你都係專注工作先啦~如果人地教你既野對你有幫助,佢主動教你你都要多謝佢。因為果啲人唔係只背後笑你,篤你,甚至架空你,而係想教識你。
  • 跟下屬關係好他們就是幫助你的人,不要以為是上司就高高在上,同事間要合作才順暢,他們認真工作,你踩屎機會都少啲呀~
上司 下屬 被下屬訓斥,上司是否對管理學一曉不通?
被下屬訓斥,上司是否對管理學一曉不通?(圖片來源:Unsplash@marvin meyer)

Son姐張慧敏分析

關於職場老海鮮的題目,從事獵頭公司超過二十年,觀人於微。對於老油條,她曾在社交網站說:

「衰老闆、賤上司有,老海鮮、冗員一樣有,凡事總有代價,但記住我們都有選擇權。」

「四圍訴苦、四圍呻,大開中門地揭開底牌任人魚肉並宰割利用,是最搵自己笨的行為。我有一位讀者說得非常好:「那些日日話要搵工走的員工,偏偏日日最勤力返工。」

上司 下屬 張慧敏(Son姐)
張慧敏(Son姐)(圖片來源:經濟一週圖片)

圖片來源:unsplash@Elisa Ventur, unsplash@akson,unsplash@jeshoots, Unsplash@marvin meyer、經濟一週圖片