細價樓大跌六問

樓市

廣告

朋友:「好多專家都話樓市跌喎。」
筆者:「咁咪好囉!肯定會少好多人爭,可以殺價。」
朋友:「佢哋仲話細價樓會首當其衝,跌幅驚人。」
筆者:「好多熱炒樓盤真係升過籠,好應該跌番啲。」
朋友:「會唔會跌好多呢?跌三成、五成呢?」
筆者:「會架,不如你層樓平兩成賣俾我,等我捱啦!」
朋友:「咁又唔得……」

日前撰文,支持湯博士建議,指現時買樓可以鋤價兩成。今日撰文,不支持他的論點,他認為細價樓比中高價樓跌得勁。

朋友問:「早幾個月你明明撐細價樓爆煲論,轉軚?」早幾個月筆者支持「細價樓爆煲論」,主要因為細價樓升幅遠遠拋離中高價樓,當大市調整,跌多少少,回復至正常水平,合情合理。

然而,湯博士認為細價樓最危險,跌幅將會相當驚人的原因,除了因為升得太多,還有種種因素,包括細價樓的業主實力差、借貸高、收入不穩定、防守力差等,筆者不認同。

細價樓業主冇實力?爭住劈價賣樓?

買細價樓的,不一定是小市民,事實上,很多成功投資者、以及白手興家的中小企老闆,都喜歡買細價樓收租,以 1% 投資兵團為例,包括筆者在內,持有 10 個單位以上的同學多不勝數。

筆者還認識不少資深投資者前輩,自從額外印花稅(SSD) 出台之後,轉而買細價樓收租,貪佢成本低、轉身快,動輒坐擁30至40個單位,點會冇實力?

中高價樓業主實力雄厚?跌兩、三成都唔會急賣?

湯博士說,買五億元豪宅的業主,最少有10億元身家,說的也對,不過有實力係咪代表唔會劈價賣樓呢?係咪真係跌一、兩億元都唔怕呢?其實有錢人對錢是最敏感的,明知會跌,難道他們不賣?最近的蝕讓新聞,不就是中高價樓多嗎?

細價樓業主借貸高?冇錢就劈價賣樓?

另外,又有很多細價樓業主是小市民,可能會借埋二按,借貸率高。這是事實,1% 投資兵團很多年青的同學,都是用盡九成按揭上車。然而,他們是真正用家,只有一個自住單位,銀行又做晒壓力測試,有幾多真係會供唔起樓呢?

尤其是年青人,剛剛起步而已,工作經驗、賺錢能力將會與日俱升,今日搵30,000元,過幾年就搵50,000元,有幾冇實力呢?另外,由於是自住單位,未到最後關頭,都唔會諗住賣,點會爭住劈價呢?

細價樓業主收入不穩定?中高價樓業主收入穩定?

撇除投資者,細價樓業主多數是普通打工仔,正所謂東家唔打打西家,要安分守己搵一份工唔難。中高價樓業主,很多都是高薪厚職的中產,隨時裁員減薪。

至於豪宅,業主更多數是生意人,隨時轉盈為虧,分分鐘要賣樓救生意,點解會收入穩定?問吓銀行經理鍾意借錢俾邊類人就知道!

細價樓防守力弱?中高價樓防守力強?

就算真係供唔起,咪租出去。現時市區細價樓的租金回報,有4厘以上的選擇不少,中價樓、大屋苑大約3厘,至於高價樓、豪宅則只有2厘甚至更低。

細價樓是生活必須品,就算經濟幾差,都有人住,甚至因為經濟差,很多中產失業,中小企老闆蝕錢,他們會被迫大屋搬細屋,過往兩次大浪,類似情況多不勝數。

相反中高價樓,尤其是豪宅屬奢侈品,冇錢咪唔住!2008 時筆者試過,經濟逆轉時,細價樓只要減價就有人租,當年筆者手持六個單位,嚇得半死,就是靠着它們的高租金回報,捱過金融海嘯,相反豪宅則可能要空置。

細價樓跌幅驚人?沒有承接?

講完租金回報,再講買賣,正如前文所說,很多資深投資者都喜歡買細價樓收租,貪其成本低、轉身快、收租回報高、正現金流強勁,個個月有錢落袋,如果要蝕讓,點解要急賣呢?

一間細價樓,一間豪宅,同步放出市場,你估邊個會賣得快呢?只要按揭仍然收緊,仍然難借錢,細價樓的優勢將會持續,真係買唔起嘛,大佬!相反中高價樓、豪宅,要賣就真係要撞客,隨時要擺幾個月。

太古城上月最新放盤叫價是多少?

太古城上月最新放盤叫價大約…各區樓市買賣詳情請看

九龍區有哪些大型屋苑放盤呎價最低?

九龍區不少受歡迎的大型屋苑呎價對比上月都有回落…各區樓市買賣詳情請看