新辣招推高租金 比高樓價禍害更大

樓市

廣告

某天到台灣朋友於台中的家作客…

筆者: 「你屋企好大喎,幾多呎呀?」
朋友: 「大約40坪,即係1,400幾呎左右。」
筆者: 「唔怪得三間睡房,間間都大到可以三邊落床啦。」
朋友: 「比起香港梗係好好多啦。」
筆者: 「呢個單位而家賣幾錢左右?」
朋友: 「最近好似成交咗800幾萬台幣。」
筆者: 「即係大既200萬港紙咋喎,有冇諗住買番間?」
朋友: 「唔買啦!」
筆者: 「點解呀?」
朋友: 「我租緊1.2萬台幣咋,做乜鬼無端端俾800幾萬?」
筆者: 「1.2萬台幣,咪即係港幣4千幾?」
朋友: 「係呀,呢幾年租金都冇乜升過,樓價就升咗一倍。」

筆者: 「算唔算回報低呢?」
朋友: 「唔算啦!聽日帶你去睇個豪宅,仲低!」
筆者: 「點低法呢?」
朋友: 「叫價4,000幾萬台幣,租4~5萬左右。」
筆者: 「嘩!回報咁低?」
朋友: 「冇計…工資水平唔高嘛,政府仲有租金補貼添,哈哈!」
筆者: 「話時話,樓價升咗咁多,咪好多人買唔到樓?」
朋友: 「住啫…唔一定要買,租金咁平,租樓住有咩問題?」
筆者: 「咁又係…」
朋友: 「有錢都留番嚟搞吓小生意啦。」

問題不是買樓,是居住!

香港樓價高是不爭的事實,今天樓價迫近歷史高位,最近推出的新樓盤,一房單位都要逾500萬,兩房單位入場更要700萬以上,可不是台幣啊!很多人抱怨買唔到樓,問題被無限放大,無論誰當特首,誰當司長,誰當議員,都會形容為重中之重。其實細心想想,如果人人都能獲派一間滿意的公屋,如果可以像台灣朋友平租大屋,不買樓,又有甚麼問題?

租金高,問題比樓價高更嚴重!

要解決居住問題,不一定要買樓,租樓都可以。

為甚麼香港人搶着要買,主要因為租金高。近年筆者與戰友到不同國家及地區考察,相比周邊的大城市,如台北、台中、澳門、珠海、深圳、曼谷等,雖然香港樓價最高,但是租金回報仍然是最高的。從投資者角度看,可以視為有投資價值,從租客的角度看,就是生活成本高,尤其近年按揭利率偏低,所謂供平過租,怎麼看供樓都比租樓化算。如果租金低,就以台灣朋友的情況為例,如果一個800多萬的單位,只租1.2萬,而且你看到租金不會怎麼上升,你還會搶着要買嗎?我肯定會搶…租!

政府新辣招,推高租金,禍害更大!

辣招推出翌日,筆者在本專欄中,寫了好幾個預期效應,包括樓價、租金會被挾高,近日逐漸兌現。以往的辣招,在打擊炒賣,今次的辣招,針對投資者,買第二套房以上要徵收重稅,筆者身邊不少靠買樓收租的投資者朋友,都已經金盤洗手,買?肯定不買了,賣?賣咗買唔番,亦不賣,需求減少的同時,供應亦急速下跌。樓價壓下去了嗎?中資財團一招高價搶地,就已經將新盤價錢推高兩成了!

最不幸的是,未見其利,先見其害,租金亦抽高!

以往新年前租金會相對比較便宜,但今年可不同了,普遍租金沒有下調,聽說最近新界區,一些以往只租8、9千的屋苑,亦衝破1萬,試想想,今次的辣招衝着收租投資者而來,買多個單位收租是大罪,要抽重稅,將來還有誰買樓放租呢?放租量下跌,租金自然挾升,對於未能上車,要租樓住的朋友來說,生活壓力不是更大嗎?有租金回報做支持,樓價還會大跌嗎?不是應該鼓勵更多業主放租,只要租盤多,租金就自然會跌。

例如最近市場上不少賓館生意淡薄,將房間當作套房出租,租客有更多選擇,就算暫時買不起,也可以租平樓,不是抒緩居住問題了嗎?租金調整了,回報下調了,樓價不是會隨着調整嗎?這個15%政策到底想怎麼樣?高官們有用心想過嗎?租務市場…其實很重要!

太古城上月最新放盤叫價是多少?

太古城上月最新放盤叫價大約…各區樓市買賣詳情請看

九龍區有哪些大型屋苑放盤呎價最低?

九龍區不少受歡迎的大型屋苑呎價對比上月都有回落…各區樓市買賣詳情請看