侍應售貨員速遞員文員 各自有工作的難處

職場

廣告

2002年,劉德華拍過一個「今時今日,咁嘅服務態度唔夠㗎!」,相信大家都記得。

當時我仲係讀緊書,覺得呢個廣告無乜問題,對日常生應該有好處。但自從我出嚟社會工作,做過好多唔同行業,侍應、售貨員、速遞員、文員…

每一個行業都聽過客戶,喺無理情況下講呢句說話。
我真係想講句:劉德華!今次真係被你累死!

相信大家都有同感,香港係一個「投訴之都」,亦有一個「將自己權利用到盡」嘅癖好。

大家一定遇過以下情況,有乘客一上車就投訴巴士司機延誤,累佢返工遲到。

司機一句塞埋去:「塞車嘛有乜辦法啊?」
乘客不甘示弱:「你咩態度啊而家?我話晒都顧客啊!」

最後,司機大佬將架巴士泊埋一邊,輕輕鬆鬆打電話返總部,話生命安全受到威脅,需要換下一個司機。

呢一刻,大家即時勸呢位乘客嘈少句,大家都係趕返工,總好過全車人陪佢一齊遲到。

「咁嘅服務態度,我一定投訴你啊!」
「你鍾意咪投訴囉!我個名掛咗喺車頭啦!」

司機大佬死都唔肯開車,仲熄埋引擎撓埋雙手。成架巴士乘客無奈地落車,等到下一班車嚟,因為上班時間,根本成架人已經塞滿晒人。

最後,巴士公司只好另外開一架後備車,全車人足足等咗半粒鐘,身水身汗上返巴士…

如果大家上youtube睇返劉德華嘅廣告,其實片中售貨員嘅態度並唔係太差,只係劉德華話「咁嘅服務態度唔夠!」

於是,廣告無形灌輸咗一種「我可以擁有更多權利」喺每一個人腦海中。

之前我話香港人擁有「將自己權利用到盡」嘅癖好,例如飛機座椅可以讓乘客放低椅背,但好多人完全唔理會後面嗰位乘客,一放就放到最低!

坐佢後面嗰位乘客,唔單止睇唔清楚椅背螢幕,食飛機餐唔可以烏低身食,仲全程飛機望住前面嗰個人嘅頭頂…

你可能會講:「咁係飛機設計問題,佢俾我放到咁低,我就放㗎啦~」

其實有冇諗過,呢個設計可能用於緊急狀況,例如有乘客不適,有老人家、行動不便嘅人用,雖然座椅設計容許畀你放咁低,但唔代表你一定要放到最盡,影響其他人…

工作上亦有唔少例子,有同事放假,我需要頂替佢工作,有客人打電話嚟查詢,我希望瞭解返成件事,或講一講e-mail係幾時send,我追查返來龍去脈。

點知客人一句「唔好浪費我時間,俾你同事手機號碼我,我直接打電話俾佢!」

試問有邊個放假仲想收到工作相關電話?其實只要簡單講幾句,我就可以幫到佢…擾攘一輪其實浪費更多時間。

客人一句:「放緊假就乜都唔理?!咩服務態度啊!」就cut咗我線,轉頭打俾老闆投訴…

其實好多時只要每人讓一步,唔好將自己客戶身份權利用到最盡,個世界就無咁多壓力,大家都會開心啲。