沒有炒家 樓價只會更貴(上)

樓市

廣告

筆者:「政府以為冇晒炒家,樓價會跌,點知升得仲急!」

前輩:「梗係啦!炒家貨好多時平過用家貨!」
筆者:「好多朋友以為炒家會賺盡,不如你分享一下。」
前輩:「其實用家先至會賺盡。炒家貨多,呢單賺少啲有乜所謂?做多兩單咪一樣。」
筆者:「咁你啲貨呢?」
前輩:「我賺埋錢,賣出街,都仲平過隔離。」
筆者:「最緊要貨如輪轉。」
前輩:「次次賺到盡,邊個敢接你啲貨,聽見你個名就走啦!」
筆者:「咁用家呢?」
前輩:「用家得一件貨,冇下單,自然想賺盡。」
筆者:「咁又係,反正佢哋住係度,價錢唔靚咪住多陣。」
前輩:「都唔知係咪政府想轉移視線……」

今年書展筆者推出兩本新書,包括講住宅的《50萬上車!細價樓投資致勝法》及講工商舖的《工商舖!小本投資入門》。當中訪問了好幾位資深投資者,包括舖王黎永滔先生,神奇小子黃海明先生,全能投資者康福照先生等等,筆者亦獲益良多。

受制於政府政策,近年很多資深投資者都沒有以前那麼活躍了。沒有炒家參與,政府、市民一廂情願以為樓價會跌,誰不知樓價升得更狠。

炒家只賺差價 不求創新高

前輩提到的情況,就是當年老媽的寫照,永遠覺得自己的單位與別不同,可以比人賣貴一、兩成,最後當然賣不到,繼續住舊屋。

筆者沒有勉強,10年前上車,買入與家人自住的舊居,筆者就當作祖屋,一輩子不賣就是了。不過這10年間,筆者加按了幾次,每次都幫我買入更多物業,也不錯呢。

其實這種心態不太適合投資,幾個月前筆者睇了一個單位,市價360萬元左右,業主堅持380萬元,大半年後,終於賣到380萬元了,賬面上賺多了20萬元,然而卻損失了機會成本,同期周邊的樓價都上漲了,賣樓之後想再買,發現想買的單位升了40萬至50萬元,係咪真係賺咗呢?

剛才說的是「賣出」的情況,現在再說說「買入」的情況。炒家買樓,為的是賺錢,唔夠平、冇水位,就唔會買。

貨源短缺 買家投降

世界是不公平的,炒家有相熟的經紀網絡,熟悉行情,買賣技巧高,比用家買平10%至20%是正常的事。炒家賺錢,絕對不是炒高個市,而是低於市價買入,化妝整容一番,再以略高於市價賣出,就賺中間差價。所以有炒家在,總有很多低價成交,唔平?又點買?

用家就慘啦:「自己住嘛,最緊要鍾意,貴少少冇所謂啦!」業主一句「我唔趕」,企硬唔減,買家一句「冇所謂」,就俾多10萬、20萬元。

不難發現,最近市場在買賣角力下,投降的多數是買家,即使股災出現,仍然有不少地區的樓價屢創新高,再加上政府政策扭曲令市場供應大跌,火上加油,想唔死都幾難!

炒家要賺錢,能夠買平幾多,賺的都是自己,唔通同你創新高咩?不如睇多場英超。

新書中還有很多資深投資者的智慧,歡迎閱讀賜教。

太古城上月最新放盤叫價是多少?

太古城上月最新放盤叫價大約…各區樓市買賣詳情請看

九龍區有哪些大型屋苑放盤呎價最低?

九龍區不少受歡迎的大型屋苑呎價對比上月都有回落…各區樓市買賣詳情請看