高鐵爛尾 是得還是失?

樓市

廣告

某天在地鐵站,已入閘,竟然有人派傳單。在扶手電梯旁,一群年輕人大聲疾呼,保安在旁看。

年青人:「先生,攞張傳單睇睇。」
筆者:「咩嚟架?」
年青人:「反對高鐵,要求停工。」
筆者:「吓?!唔係嘛?停工?我強烈支持高鐵工程喎。」
年青人:「咁你就唔啱啦,點可以支持高鐵架?超支咁多!」
筆者:「超支係唔啱,但係都冇理由停工。」
年青人:「唔通無限超支都要支持?」
筆者:「依家唔係無限超支,況且停工都花唔少錢賠償。」
年青人:「仲有一地兩檢,破壞一國兩制。」
筆者:「其實都有方法解決。」
年青人:「總之你支持高鐵就唔啱,你親中,唔聽民意。」
筆者:「乜我唔可以有自己意見咩?@@……」

近日新聞就有報導,政府已經為停工做好準備。首先,高鐵是香港連接大陸各大城市的脈絡,避免香港被邊緣化。

去年年底,筆者與家人到北京玩,親身嘗試搭高鐵,去程搭慢車,停站較多,由深圳北到北京西,花了逾10.5小時。回程搭快車,停站較少,只停各省省會,時間縮短至逾8.5小時,看着行車紀錄,速度大約是每小時僅逾300 公里,仍然有很大的提速空間。看看高鐵網絡,已經貫通大陸各大城市,幾個鐘就到,仲方便過搭飛機。

港零售轉弱 起商場無助經濟

另外,起咗大半先停工,咁大個爛尾地盤,勢成世人笑柄。從高處往下望,整個地盤由九龍站伸延至油麻地,幾乎去到旺角,原本是一個好有氣勢的標誌性建築,依家成為爛尾地盤!

咁大幅地攞嚟做咩呢?有個唔知乜鬼退休工程師話,可以用嚟做地下商場,又話租金唔知幾多十元一呎,經濟效益仲高云云。講真,現時市面已經死死哋,仲搞咁多商場開咁多名店做乜呢?況且,高鐵是帶動人流的集體運輸系統,經濟下行,沒有高鐵,人流少咗,點營運呢?

再者,一地兩檢都唔係咁難處理。筆者明白身邊的朋友,擔心基本法受到挑戰,又唔使諗咁多。筆者認為,只要符合以下幾點,則不存在破壞基本法。

第一,國內海關人員的權力,由香港政府授權,隨時有權收回;第二,只能在指定範圍內執法,離開咗呢個範圍就冇;第三,他們只有權拒絕入境,不能拘捕。舉例,有激進民主派帶同橫額嘗試過關,其實有齊呢幾項條件,香港人唔需要太擔心。

高鐵可帶旺佐敦、油麻地

還有一點,經濟效益可高於成本。不少反對聲音,都質疑高鐵到時係咪有咁多人搭,係咪真係咁易翻到本。其實所謂經濟效益,唔係淨係計來往人數咁簡單,例如會唔會係商務旅客多呢?會唔會帶動經濟活動呢?例如整個佐敦、油麻地都會因此而有翻天覆地的轉變,賣多兩幅靚地,係咪已經可以賺番大半呢?

筆者同意,超支咁多確實過份,不過2月初港鐵股東會都同意了「封頂包底」方案,但大前提係要追加撥款。如果追加唔到,將來高鐵停工後再復工,變咗「包底」係港府,唔係港鐵。既然唔洗「包底」,點解唔通過撥款,盡可能完成佢呢?如此一來幫到長遠經濟發展,二來政府唔花呢筆錢,又唔代表會分番俾市民,何必呢?

除了高鐵之外,最近港珠澳大橋亦有超支新聞。希望唔好再有咁多拖延,令工程有乜阻滯,大橋無論對香港、珠海及澳門都有很大幫助。

太古城上月最新放盤叫價是多少?

太古城上月最新放盤叫價大約…各區樓市買賣詳情請看

九龍區有哪些大型屋苑放盤呎價最低?

九龍區不少受歡迎的大型屋苑呎價對比上月都有回落…各區樓市買賣詳情請看