估價不足 一樣買到寶

樓市

廣告

朋友:「我真係好有誠意想買架,平少少啦!」
業主:「咁你還個價嚟。」
朋友:「如果可以350萬,我即刻落訂。」
業主:「350萬?冇嘢呀?有話我知,我加10萬同你買!」
朋友:「唔好嬲住,估價350萬咋,你賣380萬太貴喎。」
業主:「如果估到價,我就唔係賣380萬,最少賣400萬啦!」
朋友:「咁估價350萬,又點值380萬呢?」
業主:「你有冇睇新聞架,差唔多大嘅兩房單位,沙田賣420萬,大埔都賣到380萬,我呢度係太子呀,市區嚟架!」
朋友:「但係…」
業主:「我層樓嘅樓齡仲要後生啲,租金仲多1,000元,仲係市區樓,交通費都慳多1,000、2,000啦,有乜理由平過新界先?」

朋友:「但係估價…」
業主:「唔好再同我講估價,估唔到係因為成交少,未追到,好快就會追到,唔代表層樓唔值,唔識貨就過主啦!」
朋友:「唔好收線住…喂喂…」

朋友又被業主Cut線。朋友當然不是新手,只是借估價不足做藉口,博殺價而已。今時今日,各大屋苑炒到癲,部份新界區的上車屋苑,成交價甚至已經迫近去年歷史高位。

朋友是有經驗的投資者,當然不會做羊群,盲目地衝入去「創新高」,見市區單幢樓、小屋苑還未瘋狂,於是就把握最後機會去尋寶,其中一招就是估價不足。

估價不足…是危?

所謂危機,其實只是對資金不足的新手而言,坊間的房地產書籍,10本有11本,包括筆者之前寫的上車書都有講,小心估價不足,因為要額外多付首期,或會失預算導致撻訂,例如…

樓價400萬,你打算借90%,即是360萬。首期是400萬 – 360萬 = 40萬。如果估價不足,例如只估到360萬,借90%,即是324萬,首期就要400萬 – 324萬 = 76萬。

估價不足…是機?

如果你不是資金不足的新手呢?如果你有76萬甚至更多呢?估價不足對於你來說,其實是買筍盤的好機會!

正如上述的個案,以質素相若的單位評估,沙田都賣420萬,位處太子的市區樓,沒理由不值這個價,為甚麼估價不足呢?估價最重要的參考指標,是樓盤的最近成交。

新界大屋苑成交多,估價升得快,自然估得足。市區單幢樓成交少,沒有參考。估價未追上來。但正如業主所說,不代表不值,以上述個案為例,論質素、樓齡、地段、租金等各方面比較,後者都較為優勝。

就是因為估價不足,業主叫價被迫調低!正如上述例子,同樣價值400萬的單位,如果在熱炒屋苑,因為估價追得快,隨時估到430萬,因此業主叫420萬都大把人搶住要。

如果在市區單幢,因為估價只有350萬,業主如果想賣樓,就不能偏離太遠,明明值400萬,都只能賣380萬,一來一回相差一成。預多少少首期,就能夠買到筍盤了!

幾年前戰友買過一個油麻地的單位,業主叫價300萬。單位質素非常高,有很美的海景,筆者估計值350萬,但放了幾星期都沒有人買,原因是估價只有270萬,最後戰友以290萬買入,之後再有戰友狙擊該物業,加上其他投資者加入戰團,幾個月內同一幢物業出現4宗成交,成交價扯上380萬,估價更高達400萬,戰友極速賬面勁賺100萬!

當然不是叫大家盲目去追估價不足的物業。第一,你要準備好要多付的首期。第二,你要知道物業的價值,揀真正被低估的物業,最簡單的方法就是用質素相若的指標屋苑作比較,市區樓平過新界,很明顯就是低水買入訊號了。

太古城上月最新放盤叫價是多少?

太古城上月最新放盤叫價大約…各區樓市買賣詳情請看

九龍區有哪些大型屋苑放盤呎價最低?

九龍區不少受歡迎的大型屋苑呎價對比上月都有回落…各區樓市買賣詳情請看