日本代購

80後女娛記裸辭做日本代購 1萬創業 月賺9萬Tips大公開 | 80後創業 | 創業個案 | Startup

創業

廣告

80後創業】不時聽到有人形容傳媒乃「夕陽工業」,雖不完全同意,但近年傳媒業確實有著巨大變化。今次訪問主角阿風當了13年娛樂版記者,引發她的創業心,正正就因為兩年前一波又一波傳媒裁員潮,工作壓力令她抑鬱病發,繼而決心裸辭。在機緣巧合下,踏上其日本代購之路。

撰文:Hody  | 攝影:Man

做了13年娛樂版記者

80後阿風,做了13年娛樂版記者。兩年前,傳媒湧現裁員潮,她由傳統媒體轉至重點落在網上的媒體,要重新學習及適應的東西突然一下子湧現。

工作模式突然轉變、極大的工作壓力令她「吃不消」,因而患上抑鬱症,要看醫生服藥以控制病情。

傳媒大環境轉變,公司對員工的要求自然愈來愈多,加重好多工作量,她指:「要求你百足咁多爪,如果攝記就除咗影相、拍片,仲要識剪片。」的而且確,這是傳媒人現正面對的工作生態。

「我當年做娛記就要在公司行輪更制,要留守在公司返通宵更,因為要跟娛樂即時新聞,有突發事要即刻做,捱更抵夜是常事。公司要求愈來愈多,至後期更加愈來愈難做。」她憶述。

工作壓力大導致抑鬱

2012年左右,阿風以為轉往另一家報館後,工作會比較輕鬆,怎知工作模式轉變令她完全適應不到,工作壓力不減反升。

她憶述:「每日返工個腦都好似一片空白,所有嘢都好似唔識做咁,個人又緊張又驚。」

面對工作壓力,加上一連串嘅生活問題,阿風身心終於都支持不住而患上抑鬱症,結果要食藥睇醫生,「當時淨係想收埋自己,唔想面對任何嘢。」

在身心俱疲的情況下,她選擇裸辭,正式向過了十三年的記者生涯說再見。

她當時曾有轉行念頭,但她發覺「原來做記者係出唔返去打工,因為做記者太自由、主導性太高,好彩屋企無俾壓力我同埋都俾咗好多支持我,俾我慢慢建立返信心。」

她持續覆診食藥有兩至三年時間,病情慢慢有好轉。

裸辭後創業做日本代購

阿風喜歡日本,最初其實只是間中去日本散心Shopping,「去到日本見到好多家品、精品都好靚,自己好鍾意。」

沒想過在機緣巧合下,認識到一群同樣喜歡購買家品的年輕太太,發現日本代購應該「有得做」!她由代購貴價廚具開始,慢慢儲到一群客源。

2年前,阿風以1萬元成本,由代購網店開始做起,在社交網站開設 Bluebluebluek生活百貨-零售批發 專頁,「開網店成本其實好低,因為是代購形式,收Order後幫客人到日本代購家品。所以最基本的是要付出有一張機票的價錢及旅費就出發買貨。」結果不足一個月就回本,且開始有盈利。

阿風說:「我買下賣下,慢慢儲到一班客,啲客又對我幾好,所以就於一年前膽粗粗咁用喺觀塘的工廠大廈開鋪。」

她投資15萬開鋪,後來約滿後就搬到現時銅鑼灣店,主要因為可方便網店的交收。

主攻代購日本家品

「睇返轉頭,覺得人真係要搵一份自己鍾意嘅工作。可能記者都係自己鍾意嘅,但當時自己唔識處理壓力。以前老公會話我瞓覺會磨牙,應該係當時做嘢有壓力都唔知,而家搵到自己鍾意嘅買下嘢賣下嘢…老公話我少咗磨牙…」她說。

她更笑言:「買嘢可以減壓!可以抗抑鬱!」

事實上,日本時裝在香港也很受追棒,但為何夠風會選擇主攻日本代購家品呢?

「因為衫係有潮流,過季就會『宅貨』,所以才選擇代購日本家品,加上近年好多人都喜歡買有質素嘅家品,最重要係自己鍾意。」

而做生意讓她得到的喜悅也是無價的,「搵到一樣靚貨,個客又鍾意,會有一種滿足感!」

一腳踢做晒所有嘢

經營網店至現時開設了實體店的阿風,現時每個月飛往日本入貨一次,直言代購的經營環境有其難度,她說:「每次都飛一星期至12日,每次都自己一個人去,機票、住宿、交通至一日三餐都係成本。」

由搵貨源、傾價錢所有事都是她自己一個完成,「好多時都朝早六、七點起身,拖住個喼就開始做,做到凌晨一兩點仲喺街,自己抬貨、夜晚喺房包貨,再自己一個人推貨到郵局寄…係辛苦錢嚟嘅。」

遇到要代購日本限量產品時,就真的要守規矩的排隊購買,試過排了個半鐘才買到一個限量產品,所賺的錢稱得上「有血有汗」。

現時網上的代購店五花八門,想得到的都有「代購團」。

每月平均營業額超過20萬

說到經營上遇到的困難,阿風坦言:「當個個都做嘅時候,利潤就愈來愈低。人哋可能賺十蚊都會做,但我又有間鋪、又有個倉,經營成本高。」

要持續經營,就要比其他人更勤力找不同的「靚貨」、而且「要快」!「一定要勤力啲去搵貨先做得住,我都真係一日到黑都搵貨。」

因為市場需要,阿風的店除了代購日本家品外,代購產品種類也愈來愈多。

做日本代購 網店競爭大

現時每月平均營業額超過20萬,平均盈利接近9萬,以一個人計的公司來說,成績算得上非常「標青」!

不過,她指經營上也非「有賺無蝕」的,也不時遇上各類奇怪客人。

「網店競爭大,好多時都會遇到好多棄單嘅人,最大單嘅有幾千蚊棄單,都只能『硬食』!試過有個客不斷棄單、但又不斷開新帳戶來落單買嘢,前後總共用了三個不同嘅帳戶嚟落單買貨、再棄單!」她無奈地說。

同行未必如敵國

雖然代購網店競爭大,但她卻認為同行未必如敵國。

她說她在入貨時認識了一個日本人妻網店行家,大家雖是同行,但會一起入貨,「覺得大家都可以一齊賺錢,唔一定要鬥過你死我活。」

後記:

完成訪問後,阿風即晚竟主動聯絡我,提出可為讀者分享一些開網店的個人心得,完全不介意公開自己的創業Tips。

其行動真的如她所說:「大家都可以一齊賺錢,唔一定要鬥過你死我活。」

或許就是她這份樂天正面的性格,造就了她的成功。

阿風開網店個人心得:

1.搵啱客路

當初我搵到一班好鐘意高質素家品嘅靚太,佢地特別鎖定某一個牌子,只要有靚款同靚色,就算幾千蚊嘅煲都捨得買。

我就由賣煲開始儲客,只要搵啱客路,之後嘅創業路會比較容易行。

2.點樣儲LIKE?

要客人Like Facebook Page,我會間中搞一啲送禮物活動,參加方法係要客人add 多幾位朋友入嚟,希望利用蝴蝶效應增加曝光。

有啲公司聲稱可以幫網店「買like」,但我唔會建議,呢啲只係虛有其表,對生意無實際幫助。

2.與供應商保持友好

我定期都飛日本同韓國入貨,同供應商保持一個良好嘅關係,當佢哋有新貨會第一時間通知,搵啱貨種入貨。

不過因為香港人都比較貪新鮮,貨品唔建議壓太多,最好做埋預購,即係有幾多人買就入幾多貨,咁就可以避免壓貨風險。