經一專欄 估價 筍盤 銀行估價

【經一專欄】信錯估價隨時走寶冇咗一球 想買筍盤不能全靠銀行估價

樓市

廣告

經一專欄・銀行估價】朋友: 唔係化?!成交價反彈咗成百萬?
筆者: 之前明明彈咗幾個筍盤俾你,你自己懶懶閒之嘛。
朋友: 咁…嗰陣…老婆話唔夠筍丫嘛。
筆者: 點解你老婆會覺得唔夠筍呢?
朋友: 銀行估價得520萬,佢叫510萬,平咁少…
筆者: 施主,估價跌咗嘛…
朋友: 好後悔呀!

撰文:1% Anthony  |圖片:新傳媒資料庫、unsplash

個個都話想趁跌市買筍盤,有幾多個識分咩係筍?

成日都聽見朋友話冇筍盤,其實好多時筍盤都响你身邊擦過,只係你自己冇好好把握!最近就聽見有朋友的朋友,誤信估價,走寶冇買,轉眼間樓價已經反彈,咁就冇咗100萬!

是咁的…好多人都未上車,未買過樓,經驗係零。又有好多人即使買過樓,都只係一間半間自住,經驗都接近零。

既然冇經驗,點知個盤筍唔筍呢?…唯有依賴銀行估價!

理論係…
「低過估價就叫平,平估價就叫唔平,高過估價就叫貴。」
咁易睇仲有窮人咩?…呢個理論有咩問題呢?

經一專欄 估價 筍盤 銀行估價
經一專欄・銀行估價】圖片:新傳媒資料庫

跌市 銀行估價跌得好快

經常聽見前輩講,銀行借貸或會有「落雨收遮」的情況,買樓人士要隨時做好心理準備,甚麼是「落雨收遮」呢?意思是當樓價下跌的時候,銀行為了減低自己的借貸風險,會傾向減少借貸,估價亦會跟隨市況急速下跌。

例如有學員11月買入的嘉湖山莊單位,買入的時候估值接近600萬,學員以490萬左右買入,開心咗唔夠兩個月,估價已經跌到520萬,即刻有咁開心,主要原因是由於11、12月劈價盤湧現,成交價不斷下跌,估價亦跟隨。

如果當時有個盤叫價500萬,買唔買?如果純睇估價,只輕微低20萬,加上市況不明朗,你未必會買。意想不到的是,近日樓市回暖,成交價急反彈,估價又重上接近600萬,你話係咪中伏?!

不跌市 估價亦會下跌

即使樓價平穩,冇升冇跌,估價都可以跌,根據以往的經驗,年尾的時候估價通常都會下跌,有在銀行工作的朋友告訴筆者,這是商業策略問題,據他說,每年公司都會有個目標,年初、年中的時候大家都要追目標,所以會比較進取,包括估價都會比較高

到了年尾的時候很多時已經夠數,唔需要咁搏,有生意都不如留番明年,於是估價就會下調,所以申請按揭最好避開年尾云云。

經一專欄 估價 筍盤 銀行估價
經一專欄・銀行估價】即使樓價平穩,冇升冇跌,估價都可以跌。

估價 未必反映真實價值

之前幾本書都跟讀者分享過,很多時候銀行估價都會偏低,未必可以反映一個物業的真實價值。例如一些舊樓、單幢樓,由於成交量比較少,銀行難有參考,很多時估價都會偏低,或者俗稱未跟上。又例如估價通常是樓層越高,估價越高,有些單位層數較低,即使面向無敵園景,景觀明明比高層望樓的靚得多,但估價都會低過高層的單位。又例如估價沒有評估內隴質素,例如兩個呎數層數相若的單位,一個豪裝,一個殘裝,估價基本上差不多。

單憑估價,會錯過很多機會。
然而又不能不注意估價,因為估價不足要多付首期。
結論是…估價可以作為一個參考,但不能作為終極標準。

想要買到筍盤,就要多睇樓,多做功課,好好累積經驗。最重要是身邊有一班懂得投資物業的圈子,自然會學到買筍盤的技巧。

太古城上月最新放盤叫價是多少?

太古城上月最新放盤叫價大約…各區樓市買賣詳情請看

九龍區有哪些大型屋苑放盤呎價最低?

九龍區不少受歡迎的大型屋苑呎價對比上月都有回落…各區樓市買賣詳情請看