返大陸問人邊度有得唱人民幣 幾句說話 就知你係港燦|經一專欄

樓市

廣告

經一專欄人民幣】身邊很多朋友很少返大陸,變成甚麼樣全不知情,很多時候對大陸的印象仍然停留在上世紀九十年代,有時候上到大陸,很容易就會暴露自己港燦的身份,哈哈!…

撰文:1%Anthony | 圖片:新傳媒資料庫、unsplash

邊度有得唱錢?

香港朋友: 邊度有得唱錢?
大陸朋友: 做咩要唱錢?
香港朋友: 我得幾百蚊响身咋~~
大陸朋友: 而家出街要帶錢架咩?

人民幣 大陸 港燦 經一專欄
【經一專欄.人民幣】圖片:新傳媒資料庫

帶人民幣出街不方便

帶人民幣出街確實不方便,最高面額只是100元,帶幾千元,甚至一、兩萬元出街,已經是一大叠鈔票了,而且也多假鈔。

香港人早就習慣用八達通,很方便很先進,誰知近年大陸的手機支付科技及應用,已經遠遠拋離香港了,莫講話出街消費唔使帶錢,即使是平時搭的士、街市買餸都已經用微訊支付、支付寶,當然亦衍生了其他問題,例如網絡安全、唔見手機好麻煩等等。

買樓呢?也是碌卡、手機銀行轉賬就可以,還要甚麼支票本票?如果你都想過將來有機會到大陸買樓,必須要有個手機號碼,然後有個銀行戶口,然後開個手機支付賬戶,將銀行卡綁上去。就算不打算買大陸樓,也要爭取時間去開尸口,香港人開戶越來越難了。

人民幣 大陸 港燦 經一專欄
【經一專欄.人民幣】圖片:新傳媒資料庫

 

行去地鐵站幾遠?

香港朋友: 地鐵站有幾遠?
大陸朋友: 大約三公里~~
香港朋友: 咁即係行過去要幾耐?
大陸朋友: 做乜要行呀?

香港人買樓,總喜歡要跟住港鐵沿線,最好是在港鐵站上蓋。

例如之前筆者與朋友討論土瓜灣的幾個新樓盤,朋友話唔明點解我會揀啟岸,說那個樓盤位置差,點差呢?原來是行過去地鐵站出口要5、6分鐘,其他樓盤可能1分鐘、3分鐘就到了,天啊!只是相差幾分鐘步程,竟然用差來形容,其實相差多遠呢?

人民幣 大陸 港燦 經一專欄
【經一專欄.人民幣】圖片:新傳媒資料庫

相反大陸就比較少聽見類似的問題,一線大城市或會這樣問,始終地鐵網絡比較發達,人口密度高,然而去到二、三線城市,地鐵網絡沒那麼發達,不是每個小區都有地鐵站在附近,加上地方大,居住密度不高,家家戶戶都有車,出入都開車代步,所以很多城市,無論大小都會塞車,尤其是老城區、車站、大型商場附近。即使沒有開車,馬上打開手機滴滴一吓就搞定了。

如果高鐵站就更加不會這樣問,很多時候高鐵站的規模比較大,未必會在最中心點,最多人多車的地方興建,多數都會稍為偏離市中心一點,所以經常聽見甚麼東站、西站的,少不了由市中心過去的沿途兩邊,都會賣地起樓,讓地方政府也多賺一筆。

 

大陸樓賣唔賣得出架?

香港朋友: 聽人講話,大陸樓買咗賣唔出架!
大陸朋友: 好多城市的二手市場都好活躍喎。
香港朋友: 真係?
大陸朋友: 你睇條街幾多地產中介?冇二手食風咩!

當然大陸地方很大,不是每個地方都發展成熟,如果是一些比較偏遠的地區,例如旅遊區等等,二手市場確實可能會很差,甚至可能會出現有入冇出的情況,但如果是發展比較成熟的城市、地區,二手市場其實非常活躍,很容易就看得出來。

人民幣 大陸 港燦 經一專欄
【經一專欄.人民幣】圖片:新傳媒資料庫