睇樓

帶成村人去 睇樓 好弊 業主反價 買貴$16萬

社會熱話

廣告

Anthony Sir:

你好!本人一直有看閣下的專欄,亦有買閣下的新書,本人有個關於殺價技巧的問題想請教。 最近本人看到一個「筍盤」,原本說好380萬元交易,但自己看完之後不放心,於是星期日約父母和妹妹一齊睇,另外,又找了幾個買過樓的朋友「幫眼」。 代理說太多人怕業主反感,於是就叫我的朋友扮另一組客,看完之後大家都覺得幾好。 過兩日想試票,誰知業主反價反到408萬元,最後以396萬元成交,好可惜!是否本人策略上做得不妥當呢?

讀者楊先生

文:1%Anthony

 

多人睇,業主自然「心雄」,這是很正常的現象。 不單止是二手樓,即使是新樓盤亦如是。 試想想,如果讀者是發展商,不惜工本打造靚靚售樓處,怎知開售之後市場反應差,每天都只有幾枱客,自然唔敢加價。 相反,如果萬人空巷,展銷廳門外「打晒蛇餅」,示範單位逼到房都入唔到,自然會覺得唔加價對唔住自己,繼而手起刀落大幅加價,對嗎?

 

二手業主的心態亦差不多,若你是業主,放盤之後等極都唔見有代理帶客人來睇樓,你自然就會懷疑開價是否貴了呢?要不要放平少少呢? 如果,業主有心想賣樓,就會傾向心急,有價講。

 

如果好多代理帶客去睇樓,一枱接一枱,自然就會懷疑「是否開價平了呢?咁多客想買,不如試開高些少,賺多十零廿萬元也好。」 於是業主就會傾向反價,甚至封盤,期望遲些賣更好價。

 

所以如果想買「筍盤」,首先要低調,十幾人入屋睇,如何會平給你? 正如讀者所講,自己看完之後又和屋企人去看,表明對這個單位很有興趣。 同時又叫大班朋友去看,你的代理為免業主反感,聲稱他們是另外兩枱客,加加埋埋超過十個人、三枱客。 如果你是業主,都會覺得自己的單位是搶手貨,唔反價都已算好,重想大刀劈價? 故筆者跟人去睇樓,必定會分組分頭出搫,不會大班人睇同一個單位。

 

其次要把握時機,未「唱通街」之前就要出手。 正如前文所說,如果業主見到好多客人約睇樓,自然就會覺得自己的單位是搶手貨。 筍盤不過週末 甚麼時間會最多人睇樓?當然就是週末、週日。 就如筆者所說,自己睇完後,星期日再約家人、朋友去睇。

 

再加上其他代理、其他客人,那個週末、週日,隨時有十枱八枱客,幾十人去睇這個單位。 如果是業主,肯定不會輕易平賣!所以如果見到「筍盤」,有心想買,就應該在週末之前出手。

 

須謹記,愈多人看的樓,愈難是筍盤! 市場上有些業主,直頭做開放日任睇,筆者都做過,製造熱烈氣氛,叫價自然比市價高一成或以上,最後單位順利以創新高價賣出。 樓下幾層沒有天台賣350萬元,筆者的單位高幾層、多個天台,賣了近460萬元!

 

如果讀者真的很想買這個單位,又不想被創新高,不妨先放下一、兩個星期,待業主冷靜一下才重啟談判吧。 買賣二手樓,心理戰比甚麼走勢、數據更影響個別單位的樓價。 此外,還有很多技巧,有機會再分享。

 

作者為1%投資培訓的地產課程總監,著有《買樓上車防中伏》、《上車又住又賺》、《樓。轉命運》、《工商舖小本投資入門》、《50 萬上車》、《投資買樓賺錢筆記》等等,其博客《第一桶金》總瀏覽量逾300萬人次,曾接受多間傳媒專訪及出任電台地產節目嘉賓主持,並擔任TVB節目「有樓萬事足」顧問。2000年科網股爆破,曾欠下近一年薪金卡數。經債務重組後,2004年股樓雙線出擊,短短四年由滿身卡數打工仔,變出六層樓。其後與投資兵團大舉出擊投資物業,並進軍商鋪、工廈市場,以穩健投資策略,成功變出雙位數物業。