買樓需要理性 也需要直覺與勇氣

樓市

廣告

朋友:「依家係咪買樓時機?」
筆者:「又問?張Sir,你問咗好多年啦!」
朋友:「係咩?有冇咁誇張呀?」
筆者:「年年舊同學聚會你都問,最少五、六年,仲未買?」
朋友:「買樓係重要決定,想了解清楚先嘛!」
筆者:「其實你到底想了解咩,要了解幾年?」
朋友:「知多啲唔同地區啦、環球經濟啦……」
筆者:「明晒!咁你覺得幾時先了解夠呢?」
朋友:「其實好多嘢會影響樓價,經濟啦、政策啦、利率啦……」
筆者:「明晒!到你了解完,樓價都升咗超過一倍。」
朋友:「咁我應該點呢?」
筆者:「買樓有時需要一啲直覺、勇氣。」

買樓講經驗 難只靠數據

張Sir是筆者一位大學同學,教書先生,高薪厚職。記得當年筆者的培訓中心開幕,張Sir知道我對物業投資有點研究,於是就問我:「依家係咪買樓時機?」

每年舊同學聚會,張Sir都會問同樣的問題,最初兩、三次我都會好認真答,還會替他緊張,代理有筍盤,如果適合,我都會介紹給他。到了第五、六年,樓價由2009、2010年的低位,闖高一、兩倍,我就已經沒好氣再認真回答了。

甚麼因素影響樓價?十日十夜都數不完。可能因為張Sir教經濟,對於很多經濟學現象尤其敏感。可惜這個世界變數太多,人為因數更多,沒有一條公式可以準確計算樓價。基本的認識固然要有,然而過分盲目追求數據、邏輯,反而會令自己一次又一次錯失機會。

更嘔血的是,身邊有很多朋友跟張Sir一樣,還未買樓,又或者多年前買過一次半次自住樓,對樓市認識不多,平時少睇樓,少與代理、投資者打交道,只顧搜集資料、數據,幻想可以從中找到一條必勝的方程式,筆者不禁懷疑:「識鬼睇咩?咪傻啦!」

近日新盤銷情的啟示

有朋友問,最近很多新樓滯銷,個別豪宅銷情暢旺,有何啟示?例如最近的何文田大戰,最貴的天鑄賣個滿堂紅,近日開售的西半山殷然,首日開盤近乎搶購,首批買家絕大部分都是買兩個單位,幾千萬元入場。筆者有點意外,細心想想,確有啟示。

買幾千萬元樓的買家,身家動輒幾億元。除了中超級金多寶,一個普通打工仔何來幾億?筆者估計買家多數是老闆或是資深投資者,他們在這刻入市,是否意味着他們覺得這個價錢已經差不多見底呢?

相反開細則多,吸引中產、散戶投資者的樓盤銷情未如理想,再加上媒體報導、不同平台的分享評論,反映普遍市民大眾仍然睇淡,兩路英雄似乎有不同預期。

筆者問自己,信有幾億元身家的高手?還是信大部分人呢?樓,是人的市場,資料、數據固然要參考,但實戰經驗更重要。

今天很多成功的投資者,過去都曾經歷過起起跌跌,包括97金融風暴、08金融海嘯等,才能夠磨煉出智慧與經驗。雖然他們是市場中的極少數,然而參考價值似乎更高。

講番張Sir,自己都未買過樓,對樓市卻理論多多,多到過去幾年都唔敢入市,何苦呢?買樓、賣樓,總需要一點勇氣,最重要是計好自己條數,不要孤注一擲,量力而為,就能累積經驗與財富。

(相片:何柏基攝)

太古城上月最新放盤叫價是多少?

太古城上月最新放盤叫價大約…各區樓市買賣詳情請看

九龍區有哪些大型屋苑放盤呎價最低?

九龍區不少受歡迎的大型屋苑呎價對比上月都有回落…各區樓市買賣詳情請看