家陣樓市冇泡沬? 係咪真架!!

家陣樓市冇泡沬? 係咪真架!!

樓市

廣告

朋友A: 「大家覺得而家樓市有冇泡沫?」
朋友B: 「我就覺得冇泡沫啦。」
朋友A: 「點解呢?」
朋友B: 「其實而家啲人好有錢,隨時攞得起一千幾百萬。」
朋友C: 「仲有內地買家撐起,30% 稅照俾,面不改容。」
朋友B: 「印咗咁多銀紙,資產價格上漲係好正常。」
朋友C: 「所以我覺得樓價唔會點跌。」
朋友A: 「仲有呢?」
朋友B: 「97嗰陣個個借爆,但係而家借貸比例好低。」
朋友C: 「係囉,要過壓力測試,最多借樓價四、五成。」
朋友B: 「同埋而家利息咁平,就算加息都唔會加好多。」
朋友C: 「仲有,有統計話超過六成業主已經供甩咗層樓。」

朋友B: 「冇錯,防守能力好強。」
朋友A: 「Anthony你覺得呢?」
筆者: 「大家講嘅論點都好有道理。」
朋友A: 「即係你都覺得冇泡沫?」
筆者: 「又唔係喎,我覺得有泡沫…」

政策本身就是…泡沫!

甚麼是樓市泡沫?不同專家學者有不同演繹,很多時候都會跟97年作比較。深奧的經濟學理論不多說了,筆者比較喜歡聽前輩的實戰經驗,例如他們會形容當時的行為…十個煲得五個蓋,大致就是超越自己的購買力、持貨力,賭大咗,跌市守唔住。今時今日政府多次推出辣招,確實沒有當年全民炒樓,「需求不合理地高」的情況,然而這就肯定沒有泡沫了嗎?供應呢?辣招的副作用,令到今天全民不賣樓,引致「供應不合理地低」,這就不是泡沫了嗎?

發展商擠牙膏式賣樓,肯定會推高一手樓價。

現在全城業主擠牙膏,不是一樣扭曲二手樓價嗎?

由2010年底首次推出SSD(額外印花稅)開始,就行錯第一步,二手供應急劇下跌,但礙於市場壓力、政治壓力,政府只能加辣,不能減辣,就像吸毒一樣。到後來又有DSD(雙倍印花稅),又到最近推出的第二套房15% 印花稅,令到很多手持多個物業的業主不願放盤,因為賣咗就買唔返。

以前出去睇樓,一個大型屋苑隨時有十個以上鎖匙盤。幾個月前出去睇樓,一個大型屋苑竟然得一、兩個鎖匙盤。有競爭就有機會講價,如果市場上只有一個放盤,每個週末都有十枱八枱客去睇樓,如果你是業主,難道你會平賣嗎?除非過大海賭大咗欠下

貴利數,否則都會吊高來賣。早幾個月就是這樣,很多業主都要創新高先賣,筆者今年賣了好幾個單位,都是抱着同樣的心態…兩個月都賣唔出?唔緊要!反正個市升緊,丟空多兩個月囉!於是成交量嚴重萎縮,但每個成交都是高價,這就是…乾升!

如果說「需求不合理地多」令樓價脫離實體經濟是泡沫…為甚麼「供應不合理地少」令樓價被硬生生擠高不是泡沫呢?

今天,風向在轉!幾個月前筆者已撰文,預期暑假後或會有調整。當樓價去到一個水平,買家都覺得自己再追價就是傻瓜,就會開始好淡爭持,只要有醒目業主感覺到風向在轉,就會開始有減價。

作者為1%投資培訓中心課程總監,教授物業投資、上車及裝修等課程。暢銷書《上車又住又賺》及《樓轉命運》作者,網誌《第一桶金》總瀏覽逾300萬人次,並曾擔任TVB《有樓萬事足》顧問。
Fan Page《第一桶金》: www.facebook.com/anthony.wealth

太古城上月最新放盤叫價是多少?

太古城上月最新放盤叫價大約…各區樓市買賣詳情請看

九龍區有哪些大型屋苑放盤呎價最低?

九龍區不少受歡迎的大型屋苑呎價對比上月都有回落…各區樓市買賣詳情請看