職業會消失 買資產保值最實際

樓市

廣告

朋友: 「唉~~世界變得真係快!」

筆者: 「做咩事咁感慨呢?」
朋友: 「啱啱睇《經濟一週》篇文章,有感而發啫。」
筆者: 「邊篇文章咁有啟發性?」
朋友: 「嗰篇《未來十年即將消失的職業》囉,有我嗰行!」
筆者: 「其實仲有好多行業都開始式微。」
朋友: 「入行廿年,自問都好勤力,但係咁又點?」
筆者: 「一個人嘅力量,又點能夠同潮流抗衡呢?」
朋友: 「所以做人一定要有危機意識。」
筆者: 「要不斷學習,隨時做好轉行嘅準備。」
朋友: 「仲要趁住有能力嘅時候,買多啲資產。」
筆者: 「有評論話,好多人靠資產發達,好唔公平。」

朋友: 「咁點先算公平呢?」
筆者: 「例如…靠知識、技能、創意等發達先公平。」
朋友: 「講就易,好似我當年入行咁,食正條水,只要肯拼肯搏,要搵錢、要上位,唔算難,頭幾年我都幾風光。而家呢?市場唔興啦,行家執得就執,講真,有咩知識、技能可以食幾十年?唔為自己打算吓,邊個養你先?」

朋友從事貿易工作,工作性質算是文中提到的「經紀人、中介人」,廿年前剛剛畢業,剛剛開始有互聯網,資訊極不發達,外國入口商就靠他們到大陸物色工廠、監控品質、訂貨、出貨……從中賺取差價,朋友非常拼搏,中港歐美周圍飛,賺很多錢。

知識、創意、技能可被取代

後來朋友更自己創辦貿易公司,高峰期位於九龍東的Office面積兩千幾呎,十幾個員工,風光一時。近年公司生意大不如前,年年蝕錢,一來歐美國家經濟差,訂單少,二來資訊太發達,莫說外國入口商,就連小市民買件衫、買個包包,都可以淘寶直接搵廠家,朋友的公司愈做愈縮,只餘下幾個員工,幸好Office是當年買回來的,已分間大半租給別人,自己留着幾百呎,做些熟客而已。

筆者絕對支持應該發揮知識、技能、創意去賺錢,為社會創造更高價值,可惜現實世界很殘酷,市場變化快到你唔信,今天引以為傲的知識、技能、創意,很快就會被取代,慢則十年八載,快則一兩年!打工還好,可以捱多幾年,創業的風險就更高。

先講打工,例如筆者有一位朋友,在著名金行工作,早幾年自由行高峰期閒閒地月入五、六萬元,近年幾乎個個月唔到數,硬掘萬多元底薪,去年他工作的分店更宣佈結業。

又有不少傳媒界的舊同事,都已經轉了行,例如有位從事後期剪接、特別效果的朋友,以前用Panel玩到出神入化,「秘撈」接到手軟,近年被電腦取代,技術跟不上被淘汰了。

再講做生意,例如之前搞密室逃脫生意的朋友,最初極速爆紅,賺很多錢,連續開了幾間分店,一兩年間,潮流速退,公司轉盈為虧,分店陸續結業,聽說還因此欠債。

趁風光儲資產

再說一遍,筆者絕對支持應該發揮知識、技能、創意去賺錢,只是花無百日紅,風光的時候,應該把握機會,動用部份資金購買資產,只要是正正常常的一個住宅單位,或是工商舖物業,總會有人租,總會有價值。

如果你的知識、技能、創意可以不斷提升,不斷為你創造財富,可喜可賀,然而很多時候,知識、技能、創意都有被取代的一天,到時誰來支持你?世界上的確有很多人靠擁有資產而發達,很多人覺得這很邪惡。然而細心想想,很多時候,只有資產才能夠將今天的成果延續下去,保障你的將來。

太古城上月最新放盤叫價是多少?

太古城上月最新放盤叫價大約…各區樓市買賣詳情請看

九龍區有哪些大型屋苑放盤呎價最低?

九龍區不少受歡迎的大型屋苑呎價對比上月都有回落…各區樓市買賣詳情請看