經濟轉差 樓價必然大跌?

樓市

廣告

朋友: 「記唔記得年頭問過你買唔買樓好。」

筆者: 「記得…當時氣氛熾熱,報紙日日都話創新高。」
朋友: 「我想買嗰個單位,你話溢價太高,唔值得買。」
筆者: 「我响Blog都係咁寫,當時你好似唔係好信喎!」
朋友: 「個個代理都話唔買就無,嚇鬼!好彩聽你講無買…」
筆者: 「由始至終…我都係覺得應該買啲溢價冇咁高嘅樓。」
朋友: 「無辦法啦,未來老婆鍾意丫嘛,又近屋企人。」
筆者: 「咁無計啦,而家應該平咗啲,可以出去殺吓價喎!」
朋友: 「我都見平咗,不過又有啲擔心…」
筆者: 「擔心咩呢?驚跌?」
朋友: 「係呀,驚買咗之後樓價大跌!」

筆者: 「驚~跌~市場唔驚,又邊有得跌?!唔跌又邊有得平?!」
朋友: 「我明…但係專家話今次調整唔同,經濟真係轉差。」
筆者: 「係?!經濟真係轉差,有邊次跌市,經濟唔係轉差呢?」
朋友: 「咁你覺得對樓價有乜影響?跌到幾多?」
筆者: 「無人知道幾時最低,要睇有幾差,同埋領導者點做…」

今次經濟轉差源於大陸,一直以來,香港經濟是外向型,唔知做乜鬼自從2003年後,過分依賴大陸,所以自由行、大陸經濟放緩、反貪、反水貨客衝突,以及周邊國家積極搶客等等,令到來港的大陸旅客數量急跌。

唔講太多經濟學、社會學理論了,總之就是企業賺錢少了,大家賺錢又少了,樓價自然要跌。

升升跌跌,本來就是常態,問題是跌多少?

不少專家、分析師語出驚人,跌三成、五成都有,經濟轉差對樓價有多大影響?

綜觀近年周邊地區「戰況」各有不同,表現比較差的有澳門。有澳門地產代理業朋友說,大陸經濟轉差對澳門的打擊甚大,因為濠江主要靠賭博及娛樂事業,很依賴大陸豪客,年初至今一般樓價已經下跌三成。

又看看台灣,過去十多年經濟甚差,正如台灣朋友說,多年以來工資沒有增長,惟樓價卻不斷上升,近年政府不斷「打房」,終於有調整,但幅度不多,二、三線城市繼續闖高。

如果以樓價相對於工資,台灣年青人如果想在台北買樓,難度甚至比香港年青人想在香港買樓更高!

那麼經濟轉差的大陸又如何?

過去幾年房地產政策確實令大陸樓價有所調整,惟今年的A股浪潮;加上銀行不斷下調存款準備金率及減息,上半年樓價急升。大陸的投資者朋友分析,深圳市樓價比年初急升三成;廣東省其他主要城市,都有可觀升幅,至今並未看到有甚麼調整。

不少專家分析,中、港股災令香港樓價下跌,但為甚麼大陸樓價不跌呢?今次中、港股災,跟樓價走勢是否有必然關係呢?

大家都很擔心大陸經濟,更擔心會打擊香港經濟…

作為全球最大的經濟實體之一,難道國家領導人會眼巴巴的看着國家經濟一蹶不振嗎?參考過往幾年美國及歐洲各國;加上近期「暴力」救市的氣魄,可以預期未來幾年大陸將會不斷推出新措施救經濟,甚至會有「中國式量化寬鬆政策(QE)」!

試想想,以大陸經濟規模,若推出類似美國的QE,作為版圖上只有一丁點的香港會有甚麼影響?調整總會有的,惟筆者認為不會跌太多,有筍盤、有需要、有能力就不妨出去睇吓樓,還吓價,相於早前高位平一至兩成已經不錯啦,別讓樓價回升的時候後悔!

太古城上月最新放盤叫價是多少?

太古城上月最新放盤叫價大約…各區樓市買賣詳情請看

九龍區有哪些大型屋苑放盤呎價最低?

九龍區不少受歡迎的大型屋苑呎價對比上月都有回落…各區樓市買賣詳情請看