財務自由

財務自由|8成網民「財自不裸辭」 工作狂震驚外國網民:香港人咁鍾意返工?

職場熱話

廣告

這可能是最多人討論的問題,假如你已達財務自由,你還會選擇繼續上班嗎?相信不少人在累積財富的路上都曾經想過,自己將來會有不用工作的一天,不需要再「為錢工作」。然而,一位網民在「Dcard」討論區上以此為題發起投票,想不到結果出人意料⋯⋯

如果有一天你財務自由還會工作嗎?

近日,一位網民在「Dcard」討論區發帖,標題開宗明義地問道,「如果你財務自由左仲會唔會返工?」雖然樓主並無透露自身財務狀況,但希望從網民的投票和留言中找到解答。

討論之前,樓主先對何謂「財務自由」下了個明確定義:具穩定的被動收入,而它可以支撐日常生活開支,金額約每月幾萬港元。

他特別聲明,這裡所指的「財務自由」並非「一百幾十億」的類型,不需要收藏跑車、也不需要每日品嚐名貴美酒。

83%人財務自由後選擇「繼續工作」

你以為財務自由的第一志願就是裸辭享受世界?

帖文的投票結果顯示,83%投票者在財務自由之後都會繼續工作,其中投票給「會(繼續返工),但返份hea工或者pt」的人最多,達68%;而投票給「會(繼續返工),繼續搏殺」的人也有15%。

財自是為了舒服地工作?香港人真係好鍾意返工

投票結果亦伴隨不少網友的留言支持,有人認為「財政上的壓力減少,可以更舒服地工作」;而且不用再為金錢而犧牲興趣「返自己真正想返既工」、「返自己有興趣或者帶嚟名譽嘅工」、「將興趣變成事業」;同時「不怕脫節,長遠而言保持競爭力,搵一份有滿足感開心的工作」。

有留言持平地分析工作與否要視年齡而定「睇自己年紀多大,少過 40 就揀繼續搏殺,大過40就揀 hea 工」;並提醒如果要再借錢買物業都要「收入證明」,故需要繼續工作。

更有「過來人」表示,他的一位親戚,因為父母替她存下大堆股票,令她年輕時已財務自由,目前她會閒時做兼職,或在家中打機消譴。

不過,有網民亦笑說「香港人真係好鍾意返工」,他亦自嘲「如果我成功買樓、結婚生仔、創業成功加上你講嘅假設」,仍會「hea返工」。

財務自由
(圖片來源:政府新聞處)

繼續兼職的原因:怕寂寞、你財自不代表朋友也是

至於最多人選擇的兼職工作,有網民道出重點,就是「財自都怕寂寞」,「一定係返工,個個朋友都返工,得你財自,想玩都無人陪你玩啦」。

因此,有人選擇仍然兼職是因為「完全唔返工其實會太得閒,返下pt,玩下有興趣既野,隨時想飛就飛,其實爽過啲好有錢既人」。

遠離工作的理由:辛苦搵錢緊係要享受人生

雖然投票結果比較一面倒傾向「繼續工作」,只有6%人選擇「唔會(繼續返工),係屋企量地」;及11%人選擇「唔會(繼續返工),讀返書/其他。」

對於仍然堅持工作的人,有網民直接表示「財自仲返咩工,有被動收入味得,咁辛苦搵錢緊係要拎去享受人生」,亦有人「想去環遊世界」。

有「處境一樣」的網民留言,他財務自由後「選擇先體驗人生,例如旅遊working holiday甚至試下移民,因為最差情況都只不過返香港做廢青/返hea工而又都可以有舒適嘅基本生活。」

財務自由
(圖片來源:政府新聞處)

圖片來源:政府新聞處、unsplash@xuefanluo