復活節

網民籲復活節拒外遊留港救飮食業「打工仔都係家庭支柱」:大家有責任救香港

社會熱話

廣告

復活節假期將至,留港消費與外遊消費的議題再次成為網民熱話。有痛心飲食業的網民公開呼籲其他留港市民「盡量消費」拯救本地經濟;同時,有另一方網民道出客觀事實,認為本港食肆出現供過於求。

復活節考驗本港飲食業?

日前,有網民於社交平台發文,極力呼籲未有打算外遊的港人盡量留港消費,原因是「最近零售同飮食業受好大影響」,又指當中很多僱員都是家庭經濟支柱,但帖文卻引起網民兩極意見。

帖文原文如下:

好想做個呼籲,如果復活節未有計劃外遊,大家可以盡量留港消費嗎?最近零售同飮食業受好大影響,當中好多打工既係家庭支柱,如果再唔係香港消費好多家庭都會受影響。所以希望大家復活節長假盡量留港消費,救番香港大家都有份有責任。」

「就算你點幫佢地增加生意額都無用,業主只會見你好生意然後加租,最後都係做唔住。」

有網民分享消費心得:「我就不嬲都唔北上消費。至於本地食肆,我幫唔幫襯,好睇佢哋嘅食品同服務質素。一個客觀事實係:食肆喺市場上係供過於求。」

(圖片來源:政府新聞處)
(圖片來源:政府新聞處)

2月份消費物價指數

政府統計處數據,2024年2月的綜合消費物價指數按年上升2.1%,較今年1月的相應升幅1.7%為高。剔除所有政府一次性紓困措施的影響,期內綜合消費物價指數按年升幅(即基本通脹率)為1.2%,亦較今年1月(0.8%)為高。按年升幅擴大主要是受農曆新年影響導致食品價格上升。

從細分指數分析,甲類、乙類及丙類消費物價指數的按年升幅分別為2.3%、2.0%及2%,而1月份的相應升幅則分別為2.0%、1.6%及1.5%。

若剔除所有政府一次性紓困措施的影響,甲類、乙類及丙類消費物價指數期間按年升幅分別為0.8%、1.2%及1.6%,而1月的升幅則分別為0.5%、0.8%及1%。

政府發言人表示,基本消費物價通脹率在二零二四年首兩個月維持溫和。儘管外出用膳及外賣的價格繼續錄得相對快的升幅,基本食品的價格按年下跌。能源相關項目價格進一步向下。其他主要組成項目承受的價格壓力仍然大致受控。

展望將來,整體而言通脹在短期內應會保持溫和。儘管本地成本或會隨着香港經濟繼續增長而面對一些上升壓力,外圍價格壓力應會進一步緩和。政府會繼續留意情況。

網民點睇?

  • 「到底係邊個搞成今日嘅局面?點解要市民埋單?」
  • 「經濟好就加價,經濟唔好又唔減價!」
  • 「叫飲食業唔好叫人搭枱限時趕人走先啦。」
  • 「香港食野又貴味道又唔係好好食服務麻麻地要改善。」
  • 「就算真係留係到消費,幫到啲咩?根本現在問題係成個市面氣氛都係咁差。」
  • 「價錢同質素唔成正比,憑乜叫人留港消費?」
  • 「不如打開銀包比你任搶啦!消費意向係個人自由嚟。」
  • 「喺香港打1次邊爐可以返大陸食6餐!」

圖片來源:政府新聞處