月供股票 儲錢 市況 電能 領展 經一專欄

月供股票要有耐性 領展適合長線投資 | 龔成信箱|經一專欄

投資

廣告

經一專欄】今日龔成信箱,不少讀者想為未來作打算,如何實行投資計劃,亦提及熱門的股票以及投資心態等問題,當中包括月供股票、如何儲錢、如何了解市況等提問。

撰文:龔成|圖片:unsplash

1.通達(00698)

Q9912:

sir, 通達 我0.84買,之前有一日間由0.73升到1.1 升左40% 但我冇放,想等估值變合理 其後又跌返去0.8 我明白要慢慢等收成,但好似白白錯失時間,心態好難調節。

 

龔成老師:

買股票經常會出現這情況,我都面對左20年,但我比你強的位,就是心理上的控制。

其實,股價升升跌跌好平常,好多人都會嘗試捉高位,然後馬後砲想「如果當時咁就好」,但往往是知易行難。

我又假設,你在$1.1賣出,如果股價升到$2,你又會覺得唔抵。但如果我地要賺取真正的財富,就一定要學習耐性,你將會經歷好多類似之前的「錯過賣出」機會的情況,但最後的收成是豐厚的。

所以,這是一個學習,絕大部分都不願意學,令到買股票能致富的,只是小數人。

月供股票 儲錢 市況 電能 領展 經一專欄
圖片:unsplash

————————————————

2.市況

Q9913:

老師,我現在以每日收市價做紀錄, 再取每個月的中位數作單位紀錄,再用standard deviation 分間出三部分( 悲觀及中性及樂觀的市況)。

以悲觀(lower 2nd standard deviation)作平價買入區間,中性(1st standard deviation)作合理區,及樂觀(upper standard deviation)佢貴價或賣出區間

 

悲觀(買入)PE 20.28-20.87

中性PE 25.75-31.10

樂觀(賣出)PE 36.69-42.80

但「將來盈利」以1.15倍X以往5年平均EPS?

一話用大行預測? 但Benjamin graham 提到企業一般最多可長期15% EPS增長

老師你經驗比較多,我用以上買入計法會否太保,很難實現?希望可把握黎緊的跌市,謝

龔成老師:

standard deviation這個方法,我在約20年前已做過類似的事,因為我數學欏「A」的,所以較精於計算這類方法,但由於當時沒有配合企業質素,沒有配合盈利因素去計算,只考慮股價因素,因此最後我的方法失敗了,無法獲利。

所以,standard deviation只反映近期股價,只果太集中分析,只成為技術分析的一種,令你行錯方向。

至於你以市盈率區域作分析,則可以,但記住,企業價值會因時間而改變,不能單單盲目以過往的數據去分析。

至於企業估值方面,利用盈利乘合理市盈率,是一個方法,但你要將盈利合理化,不能只用過往的數據。

————————————————

3.領展(0823)

Q9914:

龔成老師,我在數月前開始月供$2,500領展,當時成本價只是$73。

但佢已經連續3個月上到3年高,上兩個月我已經將月供額調低至$500,希望暫時避過高位,但而家佢繼續升到$89,我仲應唔應該繼續供落去?謝謝解答!

 

龔成老師:

領展(0823)是優質股,這類股適合長線投資,因此,建議你只入不出,長期持有。當優質股去到貴的水平,你可以減少月供,因此你的方向正確。

不過,如果是好優質的股,市場上認為這股貴得有道理,你就好難預期這股會大跌,因此,你如果永遠等跌先入,有可能永遠等。

比較平衡的做法,是你由原本的$2500,減至$1500,月供股票是一個長期策略,中間有些時間就算少少貴,都無問題,因為只要你長期,買入價就得以平均,因此你不用介意中間的某些價位。

————————————————

4.了解市況

Q9915:

Sir 你2本書 我睇完股票勝經(不過會再重睇 因為好多information 要溫習) 宜家開始80後百萬富翁

我想問,如果我想了解多d宜家個市發生緊咩事

係咪每日睇財經新聞 因為太資訊 冇睇開唔知點入手好

龔成老師:

你只要每日睇電視的財經新聞、一般新聞就得,這是最基本的,小心太多資訊反而整亂左你。你記住,我地要得到的,是「資訊」,不是「評論」。

你這刻開始,每日睇財經新聞、一般新聞,習慣左先。

————————————————
5.電能(0006)

Q9916:

 

請問006,29元時入的,已很多年轉到2638長遠計好嗎?有2500股

 

龔成老師:

可以呀,我相信你電能(0006)的獲利及收息都不少。現時電能的增加力不強,算是一隻收息股,而港燈(2638)則是一隻純收息股,股價就無增長的能力。

你長遠轉到港燈可以,這樣股價會較為穩定,股息亦是。

————————————————

6.萬洲國際(0288)

Q9917:

你好,我想問288 萬洲國際

想問佢有冇潛力同埋佢既合理價大概係多少?

老師麻煩你了

 

龔成老師:

萬洲國際(0288)有質素的,但潛力就不算強,只是平穩增值的類別。

這企業過往的生意保持平穩,業務基本上是平穩的,只是之前因貿易等問題,令股價較為波動,成為這股的風險。投資這股,可說是平穩增長,以及收下息咁,不要對股價太有期望。

這股現價處合理區,分注投資都可以,因股價有可能波動。

————————————————

7.睇書學儲錢

Q9918:

 

龔sir我搵左幾年錢,但唔識理財,頭幾年完全儲唔到錢,我想問有無書建議我去睇,可以幫到我去理財。

龔成老師:

你可以睇《80後百萬富翁》、《股票勝經》,這是入門類的書,好適合你。

盡快增加理財知識,盡早開如理財,對你好重要,因為愈早開始,你就能盡早利用複息滾存的力量。

————————————————

8.銀娛(0027)

Q9919:

 

銀娛17年報表多左238億金融資產,想問是什麼,如何分析合理性?

近年負債開始多,有影響優質程度嗎?

龔成老師:

銀娛(0027)持有左一些金融資產,當中主要是「持有至到期日之金融資產」,裡面包括「香港上市債務證券」,以及「海外上市債務證券」,由於是持有到期的債券,因此本質上風險不高。

而睇翻佢的負債,近年的確有增加的情況,這難免會扣少少分,不過,這企業本身的負債不算多,現時的負債比率,仍處接受的範圍,加上佢每年的經營活動現金流量,有約$100億,因此更不用擔心。

————————————————

9.保利協鑫能源(3800)

Q9920:

龔成老師,有問題想請教下,屋企人持有保利協鑫能源 (3800)15000股@2.41。

我見佢市盈率大概5倍,近兩年ROE 有8-9%, 尚可接受(當然同信義光能有30%ROE無得比),但保利協鑫屬於清潔能源行業,看似有前景,應唔應該繼續持有?謝謝

 

龔成老師:

保利協鑫能源(3800)質素一般。

我地分析企業時,當然會以ROE等作為分析指標,但記住,這並不是唯一的指標,這企業的過去盈利比較波動,成本因素令佢處於盈利不確定的狀態,這令佢處較被動位置。

另外,這股過往是散戶其中一隻炒股,我最怕就是這類。

這股的過住股價波動好大,雖然市盈率低,但之前公布的中期業續,盈利已跌7成,按這個推算,市盈率將會去到12-17倍,因此並不平宜。

這股質素一般,不適合持有太多,可以考慮反彈後先賣出一半,餘下再等下先決定。
————————————————

10.月供股票

Q9921:

老師,睇完你所有著作,已經一步一步跟住你既方向去行

月供既部分經由恆指32000到24000再到今日29000,一直都係賺緊錢,開始感受到你所講投資優質股既重要性

不過手頭先仲有幾隻股票係大時代個陣入貨,一直持有至今,亦知道大部份都唔屬於潛力或優質股,所以想請教一下應該點部署

 

8225 持100000股

2623持10000股

1816持20000股

1480持10000股

547持100000股

460持5000股

 

不勝感激

龔成老師:

月供股票的原理,是長期儲資產,因此不用著重中短期的價位,以「儲」的模式進行就得,重點是長期。

另外,你要明白一個投資概念,我地繼續持有一隻股票與否,重點是企業的質素、前景,買入價並不是因素,這只是一個心理位,你唔好比佢影響。

中國醫療集團(8225)質素好普通,這類股小注好了。

愛德新能源(2623),企業年年虧損,無投資價值,賣出較好。

中廣核電力(1816),有投資價值,可持有。

恩達集團控股(1480),過往玩財技,對這股有保留(如果你有上過我堂,就知我用左唔少時間去講這股的價值唔高)。

數字王國(0547),企業年年虧損,無投資價值,賣出較好。

四環醫藥(0460),過往核數師對佢盤數曾出現「保留」意見,又停過牌,對這股有保留,賣出較好。