內地遺產繼承 內地樓市 中央政治局會議 內房股 投資有道

【內地遺產繼承】小心中港法律差異!大陸買樓要諗遺產繼承|1%Anthony

樓市

廣告

今次Anthony Sir分享關於內地遺產繼承的親身經歷,到底內地買樓,要如何處理房產繼承?繼承手續煩嗎?需要甚麼文件?

親戚: 外婆間祖屋要辦申領手續,需要你返來幫忙…
筆者: 帶乜嘢文件?隨時返嚟做手續?
親戚: 唔止你呀,你爸同所有兄弟姊妹都要返。
筆者: 吓?咁複雜…我哋唔打算要,交俾你代辦得嗎?
親戚: 唔得架,你哋唔親自返嚟,間屋就唔郁得唔賣得…
筆者: 應該要一早準備好…

撰文:1%Anthony|圖片:中新社、新傳媒資料室

大陸房產繼承手續煩?

分享一個慘痛經歷…關於大陸的房產繼承,想投資大陸樓的朋友要留意!大陸的房產的繼承,跟香港都有很大分別,如果唔識處理,萬一有事,好煩!好痛苦!如果識得未雨籌謀,其實又唔係好複雜!

話說外婆去年離世…留下一間祖屋,在東莞…祖屋已經接近60年,日久失修,再加上當年這裡只是一個小農村,家家戶戶都是自己起屋,即係點?即是沒有嚴格的質量標準,大家都係睇餸食飯,有錢就起靚啲,冇錢就簡陋啲,總之睇落唔會冧,村長同村民都OK就冇問題。

當時是60年代,國家仲未改革開放,個個窮到褲穿窿,有瓦遮頭已經好巴閉,仲講乜鬼嘢Quality丫!其實大家都好耐冇返過去…十幾廿年前,家鄉的親人開始搵到錢,個個都搬晒出城區,呢間祖屋只係俾老家有需要的親戚朋友住,近日因為要辦遺產繼承,所以重臨舊地,回想起兒時跟表哥表姐在祖屋的生活片段,家裡養的雞隨屋走,天台放煙花放炮竹,大家想當年,不亦樂乎。

不過講還講,行入屋內真係一步一驚心,除了幾幅主力牆用磚砌,其餘都是用木,搭建了三層,行上樓梯、樓上房間,傳出「吱吱」聲的怪聲,搖搖欲墜,阿姨不其然大叫:「唔好咁多人行呀,一個一個行呀,唔知會唔會冧架!」即使牆身都有裂痕,瓦頂當然穿窿。

申請重建?失敗!…賣?更加唔使旨意!就是遺產繼承的問題,外婆生前冇做好準備,申領唔到!話說在大陸,房產是家庭制的,無論是老公定老婆買,資產都是屬於他們兩個人的,就好似長命契咁,廿年前外公過身,業主就變成外婆,去年外婆過身,業主就是外公外婆的幾個兒女…

原組合:舅父 (1/3)、阿姨 (1/3)、家母 (1/3)

原本由他們幾個辦手續申請認領就可以…然而,家母早兩年不幸因病離世,根據當地房管局官員所講,家母的1/3部份,就自動成為她的家庭成員的資產,即是家父、我、我兩位弟弟,現在業主就變成…

新組合:舅父 (1/3)、阿姨 (1/3)、我家 (1/3)

即是:舅父 (1/3)、阿姨 (1/3)、{家父+我+弟弟+弟弟} (1/3)

如要重建或者出售,就要所有業主回去公證及簽名!原本三個業主,現在已經變成七個,如果拖住唔做,萬一將來這個新組合之中,又有成員不幸離世,又會再繼續延伸落去,隨時變成十幾個業主,成村人返鄉吓簽名,仲煩!如果其中有些成員已經居海外呢?如果有些成員已經冇聯絡呢?點返?咁間祖屋點算呢?官員說:「冇辦法喎,由得佢冧囉!」

內地遺產繼承要咩文件?

搵齊人返家鄉的公証處辦手續只是第一關。搵齊証明文件也是高難度的一環。例如外婆與家母的關係如何証明呢?當年在鄉村那有出世紙?如果返唔到家鄉,可以如何處理?香港可以委託律師代辦,在大陸並不流行這種做法,親人說可能因為太多做假、爭拗,大陸甚麼事情都流行公証,要親身到公証處,在政府的職員面前核實簽名,甚至要拍照錄像作證明,親戚說,有些案件,資料不足,要搵很多文件證明,再加上大陸樓本身唔貴,費用隨時貴過間屋!

所以,在大陸有房產,一定要做好遺囑!不是隨隨便便搵張紙寫就得,大陸太多做假的案例,必須要搵合資格的
律師,跟足政府部門的要求,辦妥相關的文件及素材,即使你仍然很年輕,但亦要有備無患,始終大陸樓升得利害,正如之前我們買的大陸樓,幾年前買的時候才6、70萬,現在已經200多萬,唔做好安排,萬一有事申領唔到就麻煩了。

我們的大陸兵團,當然有法律支援,幫戰友們都做好保障。如果你自己都有買大陸樓,就要留意了。