退稅

網民怨中產自私「寧願退稅唔要消費券」遭群起反駁:你估交幾萬蚊稅好過癮?

社會熱話

廣告

退稅安排成為納稅人熱議話題!財政司司長陳茂波於《財政預算案》除了派發消費券,還公佈一系列稅收建議,當中包括薪俸稅退稅100%等;然而,有網民抱怨,中產寧願退稅,不要消費券的立場相當自私,演變成網絡爭論。

薪俸稅退稅100%

陳茂波於預算案演辭中公佈一系列稅收安排,當中包括:薪俸稅退稅100%、上限為6000元,預期190萬名納稅人受惠。

至於子女免稅額及子女出生課稅年度的額外免稅額則增至13萬元,估計將惠及32.4萬名納稅人。

值得留意,印花稅方面,陳茂波表示,目前的各項住宅物業需求管理措施(即所謂「辣招」)維持不變。

財政預算案2023懶人包

網民:中產只顧退稅好自私

不少中產家庭對於「財爺」宣佈再派消費券,但薪俸稅退稅上限只有6,000元的安排有所意見,認為「派糖」力度較以往縮水。中產對退稅的期望,更惹來基層網民不滿,直指「中產成日話要退稅,唔好派錢好自私」。

有網民於網上討論區留言,提出3個原因反對中產只著眼於退稅金額,而非惠及大眾的消費券。

網民認為,政府角色是負責「財富再分配」,假如納稅人交稅多,就要多退稅,但基層市民完全不能受惠,政府便會失去財富分配的重要功能,反問:「點解仲要交稅去養政府做中間人?」

又指,所有香港人的生活都受政府政策影響,假如政策向某個階層傾斜,將會導致低下階層無法向上流動,更可能令物價飆升,最終每個人都受害。

網民:「點解唔可以用派消費券,甚至派錢呢個方式賠償畀每一個有份受害嘅香港人,還富於民?」

網民又提到,不少剛好超出資產上限的市民無法享受社會福利,認為只有派錢才可以惠及這個階層:「你哋依家又唔係冇份拎消費券,純粹只係想自己拎盡著數而睇住生活比自己差嘅人乜都冇。」

又指香港中產行為相當離地、自私:「自己交嗰幾個錢稅就當正自己大爺咁!」、「薪俸稅佔香港政府收入兩成都冇,但就想獨佔全部社會資源。」

退稅
(圖片來源:連登討論區)

中產點睇?

  • 「派5000蚊叫向上流動真係好好笑。」
  • 「退稅/消費券二揀一就最好!」
  • 「不嬲話冇問題,問題係退稅係還富畀有工作貢獻嘅人,派錢係派埋比老綜新移民。」
  • 「政府角色係財富分配?」
  • 「消費券只係賠償、補償。」
  • 「最慘最夾心嘅階層係又上流唔到做中產,又冇資格拎公屋綜援呢啲社會福利嘅人。」
  • 「個社會中產無份嘅?收多啲稅有咩好嘈,政府唔夠錢咪自然係多錢嘅人埋單。」
  • 「夾心階層都唔會想派錢啦,你估交幾萬蚊稅然後比返幾千蚊消費券你好過癮?」
  • 「我真係未聽過有份交稅嘅夾心階層會想派錢,而唔係想退稅。」

圖片來源:連登討論區、unsplash@binthieu